A Suzuki újdonságának a legszembetűnőbb része az új hűtőrács, de az igazi ínyencek motorház tető alatt kutakodnak. Csak turbós motorokkal érhető el az új modell.

Itt olvashat a modell változásairól, a külsőről, belsőről és a menettapasztalatokról pedig itt.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

uj_Suzuki_SX4-SCross_0021

A tesztautók egy kis része. A jobb oldalit 1,4-es turbómotorral szerelték, ami automataváltóhoz kapcsolódott.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0022

A többi tesztautó. A fenti kombinációra mindenképpen vissza kell térni, mert nagyon jó. Sikerült útvonal keresés és vezetés közben megfigyelni és lejegyezni a néhány sebességhez tartozó fordulatszámot.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0023

Ezek a következők: kilencvenes tempónál kb. 1650-et fordul a motor. Tíz kilométer/órát ugorva, kereken 1900-at mutatott a fordulatszámmérő. 110-nél 2000-2100 környékén mozgott.

uj_Suzuki_SX4-SCross_005

Az előbbi értékek az mutatják, hogy a fogyasztás sem lehet vészes, mert a megszokott utazós tempónál, nem forog a motor magas fordulaton.

uj_Suzuki_SX4-SCross_009

A reakció készség nagyon jó, mert a 2000 körüli fordulatoknál már kialakult a töltőnyomás, és innen neki indul a 200 Nm, ami sokáig használható.

Suzuki SX4 S-CROSS_015

Számszerűen: 1500-tól egészen 4000-ig. Az ábra mutatja, hogy mennyire széles sávban használható a 200 Nm. Ez a mindennapi közlekedésben jól használható, gyors reagálású motor és váltó kombinációt jelent. Érdemes tenni egy próbát a kereskedésekben.

Suzuki SX4 S-CROSS_014

Az egyliteres is hasonlóan van hangolva, itt 2000 és 3500 között érhető el a maximális nyomaték, azaz a 170 Nm.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0027

Ahogy korábban már lett említve, 100 km/óra fölött kevésbé acélosak a menetteljesítmények, viszont városi tempós gyorsulásokban nagyon jó.

10C171_09

A turbós képek a Mercedes-Benz sajtóarchívumából érkeztek, okulásképpen. A fotókon a két véglet látható: az egyiken egy „ezeréves” dízelmotor feltöltője, a feliratokkal tarkított, pedig egy AMG modellen használt feltöltőt és a környezetét ábrázolja.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0024

Sajnos még nem tudják elegen, de a Suzuki az egyik legjobb a kisautók készítésében, ez főként olyan zsúfolt piacon nagyon nagy elismerés, mint ami Japánban található. Ez mellett, a japánban divatos mini autók (kei car) miatt, a turbómotorok terén is nagyon sok a tapasztalatuk.

A93F76

A mi autónk motorjai úgy vonultak be a köztudatba, hogy elnyűhetetlenek, hogy ez a jövőben is így maradjon érdemes pár dolgot tudni. Az egyik, hogy a Suzuki mérnökei sem tudják a fizika törvényeit átírni.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0025

A turbófeltöltők szerkezetét bemutató képekre azért volt szükség, mert jó tudni valamennyire, hogy mi zajlik odabent. Az egyik fontos adat, hogy a kipufogógáz által meghajtott turbina és a vele egy tengelyen lévő kompresszor több százezres fordulatszámmal is pöröghet.

EXISTS

Ezt a két elemet egy vékony tengely köti össze, aminek rendkívül finom a csapágyazása, az alkatrészek kiegyensúlyozásának a precízségéről pedig ne is beszéljük. A lényeg, hogy a tengely rendkívül vékony olajfilm rétegen fut, magas hőmérsékleten, nagy fordulatszámon.

10A213

Bővebb információt a turbófeltöltő működéséről itt olvashat, visszatérve a Suzukihoz. A rendezvényt követően megkérdeztem a műszaki vonalon lévő Suzuki munkatársakat, hogy milyen felhasználói tanácsokat adnának az új motorokhoz. A szokásost mondták, hogy a turbó emlékpercet be kell iktatni hosszabb autópálya vagy közúti menetet követően.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0027

Ez a kifejezés utal a régi dízelek izzítására, ami eltartott 1-2 percig is (Innen származik a Rudolf Diesel emlékperc kifejezés.) Esetünkben 1-2 percet érdemes alapjáraton járatni a feltöltős motort, így a feltöltő valamennyire visszahűl és a vékony olaj rétegen történő kenése is optimális marad.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0020

Ezt használva, plusz az előírás szerinti olaj minőséget és a csere periódust betartva meghosszabbítható a turbómotor élettartama, nem csak a Suzukié.

uj_Suzuki_SX4-SCross_007

A fejlesztők bizonyára rászámoltak a hanyag tulajdonosokra és amennyire lehet „hülye” biztosra tervezték a rendszert, de az előbb említett dolgokkal egyszerűbbé tehető az autós élete és csökkenthetők a kiadásai.

Itt olvashat a modell változásairól, a külsőről, belsőről és a menettapasztalatokról pedig itt.

Fotó: Autoblogger, Mercedes-Benz, Suzuki.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!