Végre elkészült a tavaly nyáron tartott XC90 hazai bemutatójának a krónikája, a kulturált szabadidő-autónak csak egy gyenge pontja van, ami viszont vízválasztó lehet a vásárlásnál. A Volvo suv zseniális bevezető kampányáról itt olvashat.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Volvo_XC90_test_025

A hazai bemutató a helyszíne a Zsámbék melletti DrivingCamp vezetéstechnikai centrum volt, ahol terepen, kanyargós utakon és a parkolóban is próbára tettük a Volvo újdonságát.

Volvo_XC90_test_016

A képviselet ügyesen csinálta, mert a cikkírókkal párhuzamosan a flotta és a céges vásárlók is rótták a köröket a tesztpályán.

Volvo_XC90_test_08

A Volvo minden oldaláról bemutatkozott, a legváratlanabb a terepezős volt, persze ne gondoljon az olvasó térdig érő sárban való közlekedésre.

Volvo_XC90_test_021

A „hegyről” lefelé menet. Ezt érdekes volt kívülről végignézni, mert jól lehetett hallani, ahogy a lejtmenetvezérlő dolgozik és fékezgeti az autót. A napi rendszerességgel végzett komoly ereszkedés, valószínűleg alaposan lerövidíti a fékszerkezet élettartamát.

Volvo_XC90_test_019

Volt hegyre fel menet is. A biztonság kedvéért a vezetéstechnikai centrum kiképzett munkatársai ültek a volánnál. Ez jó döntés volt, mert a nem szerették volna, ha az első komolyabb autótörést mi visszük véghez.

Volvo_XC90_31

Itt jól látszik a lejtő/emelkedő komolysága.

Volvo_XC90_test_020

A dombtetőn a felvezető autó.

Volvo_XC90_test_012

Belülről pedig így néz ki a felmenetel.

Volvo_XC90_test_013

Elferdültünk, a jobb oldalon ülők a biztonsági övön lógtak.

Volvo_XC90_test_024

A bemutató egyik tanulsága a mai autóknál egyre nagyobb szerepet kapó érintőképernyőhöz volt köthető. A másik ide kapcsolódó tapasztalat, hogy az autó eladásban előretörő internetes értékesítés és a vágyat gyorsan felkeltő reklámkampányok ellenére senki se vegyen úgy autót, hogy nem ment a kiszemelt modellel, mert érhetik kellemetlen meglepetések.

The all-new Volvo XC90 - First Edition

A sajtófotón igen jól mutató központi kijelző.

Volvo_XC90_test_011

A  kijelző a való világban. Nem a kinézet a lényeg, mert az előbb-utóbb ujjlenyomatokkal lesz teli és poros lesz. Az első jel ez volt: a terepezés kezdetén megálltunk, a beállítások között megkereste a sorőr a terep módot és leokézta a kívánt állást. Ekkor az autó a légrugóknak köszönhetően pár centit emelkedett, megváltoztak a motor és váltó beállítások. Elindultunk és könnyedén vette az akadályokat a svéd suv.
Máshol a beállítást egy forgó tárcsás kapcsolóval megoldják, aminek a tekerése jóval gyorsabb.

Volvo_XC90_test_014

Az automata parkolást próbáltuk, ami abból állt, hogy lassan mentünk és elindítottuk a parkolóhely keresési funkciót. Majd megálltunk, mert talált helyet a pásztázó kamera rendszer. A jobb egyben ülő szakértő a kezével csinált árnyékot, hogy a látni lehessen a kijelzőt. Megtalálta a megfelelő feliratot, leokézta a parkolást, betettem hátramenetbe, majd az autó önmagától beparkolt a megtalált helyre.

The all-new Volvo XC90

A  menü belseje így néz ki. A sok szöveggel operáló rendszerben szó szerint el lehet veszni, mert le-fel irány mellett még jobbra és balra is lehet navigálni benne.  A beállítási lehetőségekből pedig rengeteg van…

Volvo_XC90_29

Mi történik, ha valaki nem lát jól közelre és egyedül van az autóban? Szemüveg fel, hajlás a kijelzőhöz és bogarászás, kb. így történik a klíma állítás, miközben százzal robog a Volvo…  A menürendszert megtanulva ez persze már rutinná válik. Egy ötlet: a Ford Mondeóban az automata pakolás vezérlője a váltó mellett található és egy kapcsolóval lehet aktiválni.

Volvo_XC90_test_026

A bonyolult menürendszer az egyetlen hibája az XC90-nek, a felhasználó vagy megszokja a rendszert vagy autót vált vagy nem veszi meg a Volvót. Sok menekülési lehetőség nincs, mert az újabb autóknál is ez a trend. Szerencsére mások egyszerűbb menüvel dolgoznak.

Volvo_XC90_test_015

Az XC90 menürendszerének az összetettsége különféle mértékben idegesít fel a használókat, nálam a fenti pár sort okozta. Lehiggadtam, ha lenne ilyen autóm, akkor a tengerészetnél, katonaságnál használt gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni elvet használnám a gördülékeny működtetésére. Menet közben pedig minimálisat piszkálnám.
Ha szeretné látni a rendszer bonyolultságát, akkor ide érdemes kattintani. A belinkelt cikk végén van egy keretes anyag videóval, ami elmondja részletesen, hogy mizu-mizu.

Volvo_XC90_test_010

A kijelző menürendszerétől eltekintve az autó finom darab, a letisztult belső nagyon elüt az átlagtól, az ülések pedig szuper kényelmesek. Érdekes, hogy a jelek szerint csak az autós-újságírók hisztiztek azon, hogy csak az olcsón gyártható, kétliteres szabvány motorok kerültek az XC90-kbe. A vásárlóknak nincs bajuk az új motorcsaláddal.

Volvo_XC90_test_023

A Volvo méreteire utal a motorház is, alacsonyabbak ne is próbálkozzanak a gépháztető lecsukásával.

Volvo_XC90_test_022

Itt is jól látszódnak a méretek: szinte elveszik a kétliteres feltöltős motor. A motor és a hűtő között található némi távolság, szóval bőven lenne hely a nagyobb hengerszámú erőműveknek is.

Volvo_XC90_test_06

A vezetéstechnikai pálya kanyargós útjain próbáltuk a testes Volvót, egész jó tempókat lehetett vele menni.

Volvo_XC90_test_027

Az automataváltó váltási sebessége nem mindig volt a csúcson.

Volvo_XC90_test_017

A száguldást azért lehetett élvezni.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotó: Autoblogger, Volvo