A csak turbómotorokkal elérhető újdonság legszembetűnőbb része az új hűtőrács. Összefoglalva: az addigi bánatos mackó tekintetet felváltotta a vasfog vagy a fogszabályzó.

Az elődhöz képest történt változásokról itt, a motorról pedig ebben a bejegyzésben olvashat.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

uj_Suzuki_SX4-SCross_0020

Megnyugtatásul: a képekből, óriásplakátokról, sajtófotókból nem az igazi megítélni egy autót. Látni kell élőben.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0010

Az új Suzuki esetében fordítva jártam, mint a Peugeot 407-el. A francia autó anno a sajtófotókon nagyon jól nézett ki, de a valóságban számomra nem volt olyan szép, mint a képeken. Itt minden fordítva történt, élőben nem annyira vészes a külcsín.

uj_Suzuki_SX4-SCross_008

Ha majd az utcakép szerves része lesz az újdonság, akkor nem lesz ennyire szokatlan és merész. Első pillantásra ázsiai, feljövőben lévő márkák gyártmányaira hasonlít az eleje.

Suzuki SX4 S-CROSS_01684765

Megnyugtatásul, a Toyota aktuális LandCruiserének a hűtőrácsa is szokatlan.

uj_Suzuki_SX4-SCross_004

A hűtőrácson túl is van érdekesség az autón, aminek a menetpróbáján a két végletet sikerült kipróbálni. A Kanyon barna színű gépet 1,4-es turbó motorral, automataváltóval és négykerék-hajtással szerelték, mellé jött a jó felszereltség.

Uj_Suzuki_SX4_S-Cross_teszt_008

A felszereltség része volt az elhúzható napfénytető, a legjobb dolgot még sem ez, hanem a váltó és a motor jelentette.

uj_Suzuki_SX4-SCross_005

Nagyon eltalálták a Suzuki mérnökei ezt a kombinációt. A hatsebességes automata használata villámgyorsan üti ki azokat a rögzült elképzeléseket, amik az automataváltó ellen szólnak.

uj_Suzuki_SX4-SCross_003

A váltó reakciója gyors, ez a működési sebesség nem csak a kézi váltáskor van meg, hanem akkor is, mikor automataként dolgozik. A kormány mögötti fülekkel nagyon jól lehet váltani.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0013

A Zsámbék, Tinnye, kertek alatti, kanyargós, dimbes-dombos utakon jutottam el Esztergomig. Fura leírni, de a 140 lóerős motorú, emelt autóval élvezet volt közlekedni ezeken az utakon.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0011

A motor reakciókészsége elsőrangú, szinte minden fordulatról húz, a váltó ha kell visszavált többet, nem késlekedik, gyors a reakciója. Ez számadatokban a következőképpen néz ki: 10,2 másodperc telik el százig, a végsebesség kereken 200 km/óra. Az autó tömege pedig ezzel a fullos összeállítással 1260 kilogramm, elsőkerék-hajtással és kézi váltóval már csak 1150 kilót mozgat a motor, ez a tömeg csökkenés hét tizedmásodperces gyorsulás javulást eredményez.

Uj_Suzuki_SX4_S-Cross_teszt_009A belső kidolgozás hozza a suzukis standardokat, semmi zörgés, a műanyagok időtállóak, letisztult az új SX4-S-Cross belseje. A műszerfalon lévő kijelző a ma elvártakat teljesíti, a vezetéstámogató rendszerekről hasonlót tudok elmondani.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0019

A visszautat már az alapmodell tettem meg, itt már ötsebességes kézi kapcsolású váltó volt a kocsiban és a három hengeres turbómotor. Ez a motor városi használatban tökéletes.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0017

Egyetlen probléma vele, hogy 120-130 km/óra körül vagy fölé hajszolva, a gyorsulása már nem az igazi. Ott már elfogy a 170 Nm és a 111 lóerő. Ha 90-100 km/óránál történik az előzés, akkor ebben a szituációban távol jöjjön a szembe lévő autó. Száz fölötti tempónál jól érződik, hogy a Balenónál nagyobb tömeg mozgatása már nehezebben megy.

uj_Suzuki_SX4-SCross_0016

Városban elegendő ez a lóerőszám, a dinamizmust fokozza a hang aláfestés, ami nem annyira jellegzetes három hengeres hang, mint néhány konkurensé. Az 1090 kilós autó 11 mp alatt gyorsul százra, és 180 km/óra a végsebessége.

Az elődhöz képest történt változásokról itt, a motorról pedig ebben a bejegyzésben olvashat.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotó: Autoblogger, Toyota