A friss Peugeot szabadidő-autó egyedi külsejénél csak a műszerfala üt nagyobbat. Belülről teljes a repülős, űrhajós a hangulat, a kézi kapcsolású váltó nagyon jó, az automata pedig gyors reagálású, a kapcsoló karja pedig űrhajóba való.

A 3008-as főbb műszaki adatait, árait itt nézheti meg. Az újdonság hazai bevezetésének az érdekességeiről ezen az oldalon olvashat, a típus terepes tapasztalatairól pedig itt talál sok információt. Természetesen mindenhol sok képet és kevés szöveget talál.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

uj_Peugeot3008_2016_0035

Karakteres külsőt rajzoltak a 30008-nak a francia tervezők.

uj_Peugeot3008_2016_0041

A külső jól illik az oroszlános márka új arculatába, igazán szabadidő-autós lett a 30008-as. A terepjárós forma csak álca, a 4×4-es kivitel 2018 körül érkezik, a benzines hibridként.

uj_Peugeot3008_2016_0019

Az utastér, amitől „le lehet petézni”. Elnézést a kifejezésért, de ez tényleg így van.

uj_Peugeot 3008_056

Az i-cockpit kifejezés itt nyert új értelmet. A kicsi, majdnem ölben lévő kormány itt már nyolc szögletű (oktogon). A vezetőt szinte körbe öleli a műszerfal, a könyöklő jó helyen van és a fedele két irányban nyílik.

uj_Peugeot 3008_047

A műszerfalon csak a repülős stílusú, fém kapcsolók találhatók, ezekkel is lehet a fölötte lévő központi kijelző menüjét kiválasztani.

peugeot_3008_1605styp_207_jpg

A hűtés-fűtés szabályzása nem annyira egyszerű, mint a japán autók hagyományos körkapcsolós megoldása. Itt úgy működik a rendszer, hogy pl. a fűtés ikonú kapcsoló lenyomása után, a érintőképernyőn az a menü jelenik meg, ahol lehet szabályozni a fűtés beállításait.

uj_Peugeot3008_2016_0018

Az utastér nagyon esztétikus, a fa és a különféle betétek nagyon jól néznek ki, jó minőségűek a műanyag burkolatok és a kárpitok. Az összeszerelési minőség is jónak tűnik: két autóval sikerült menni, síri csönd volt a fülkében, nem voltak zörgő és nyöszörgő műanyag elemek.

uj_Peugeot3008_2016_0020

Amiről feltétlen szólni kell, az a váltó. A franciáknak voltak alkotásai ezen téren a múltban: rossz kar megvezetés, pontatlanság, nagy utakon mozgó váltókar és lehetne sorolni a jelzőket. Ezek eltűntek. Párszor el is váltottam, mert a fokozatok kiosztása precíz és szűk, így sikerült kettes helyett négyest váltani. Szóval jó a kézi váltó.

uj_Peugeot 3008_045

Az első ülések kényelmesek és meglehetősen jó az oldal tartásuk, ahhoz képest, hogy szabadidő-autóról van szó.

uj_Peugeot 3008_049

A vezető előtt lévő műszerfal a kornak megfelelően csak egy LCD panel, ezért számtalan beállítási lehetőség rejlik benne. Természetesen azt is meglehet csinálni vele, hogy a TomTom navigáció adatait teszi a vezető középre.

uj_Peugeot3008_2016_0020

A belső egyetlen furcsa és logikátlan részlete, hogy a kormányoszlop bal oldalán lévő alsó bajuszkapcsoló, amit a franciák még nem tudtak „elengedni”. Erre az is lehet a magyarázat, hogy nagyon olcsó a beszerzése.

i-Cockpit_uj_Peugeot 3008_044

Kép a GT kivitel belsejéről, amely a legjobban néz ki. Itt már megtalálható az Alcantara borítás, a többi felszereltségi szinten is személyre lehet szabni az utastér fényeit, számtalan lehetőségből lehet választani.

uj_Peugeot 3008_046

A GT-t könnyű felismerni a kétszínű fényezésről, mivel franciákról van szó, másként csinálnak sok mindent, pl. a kétszínű fényezést is. Náluk a kocsi hátulja a más színű.

Peugeot3008_pictures_2_2

A Focal feliratok a hangszórókon utalnak a francia high-end hifi gyártóra, amellyel együtt dolgozott a Peugeot a hangrendszeren. Ezt nem próbáltuk, szépek viszont a hangszórók fém borításai.

uj_Peugeot3008_2016_0043

Kb. 5-6 kilométert sikerült vezetni a 3008-at, ezen felül utasként volt még ennyi kilométer a nagy lábterű hátsóülésen. Ami ebből leszűrhető tapasztalat, hogy a kocsi meglepően jól viselkedik a kanyarokban, a rugózást sikerült úgy eltalálni, hogy enyhén sportos, de jól csillapít. Nincs émelyítően puha, ringatózós puhaság, az úthibákat jól elnyeli a rugózás.

uj_Peugeot3008_2016_0039

A futóművekhez egy fontos adat, ami mutatja, hogy a tervezők apait anyait beleadtak a munkába: minden motorhoz eltérő karakterisztikájú lengéscsillapítók és rugók tartoznak… Ezt nevezik finomhangolásnak.

uj_Peugeot3008_2016_0037

Az itthon slágernek tűnő, 120 lóerős 1,6-os dízellel sikerült menni, amely jól vitte a 1300 kiló körüli autót. Ez igen jó érték, az alapmodell 1250 kilós!
1800-as, 2000-es fordulattól volt használható a motor, a kézi váltó hosszúra volt áttételezve, mert 110-es tempónál kétezer körül volt a motorfordulat, hatodik fokozatban.

uj_Peugeot 3008_047

A jó dízelnek és a hosszú hatodiknak a hatása érezhető lesz majd a fogyasztáson is. A fülke csendessége magáért beszélt, ez a halk motor mellett a jó hangszigetelésnek is köszönhető.

uj_Peugeot3008_2016_0017

A csomagtérrel búcsúzom, érdekessége, hogy kétféle mélysége lehet, a tálca alatt teljes pótkerék lapult.

uj_Peugeot3008_2016_0016

Ha lentebb teszik a csomagtartó alsó részét, akkor nyerhető pár extra liter, fenti állapotban pedig el lehet rejteni dolgokat a csomagtér alatt. Jövőre érkezik az egy mázsa terhelhetőségű, 30-40 centire kihúzható csomagtér tálca.

A 3008-as főbb műszaki adatait, árait itt nézheti meg. Az újdonság hazai bevezetésének az érdekességeiről ezen az oldalon olvashat, a típus terepes tapasztalatairól pedig itt talál sok információt. Természetesen mindenhol sok képet és kevés szöveget talál.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotó: Autoblogger, Peugeot