Amikor egy új autót bevezetnek a piacra, az kívülről nagyon egyszerű dolgoknak tűnik. A 3008-as ennek az oldaláról érdemes szót ejteni, mert a képviselet munkatársai rakéta sebességre kapcsoltak. Dátumok és szoros határidők következnek.

A 3008-as főbb műszaki adatait, árait itt találja. A belsőről és a külsőről szóló bejegyzést ezen az oldalon nézheti meg, ha az újdonság terepes tapasztalataira kíváncsi, akkor ide kell kattintania.  Természetesen mindenhol sok képet és kevés szöveget talál.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Uj_ Peugeot_3008_2451

A 3008-as premiere a Párizsi Motor Show volt, aminek a nagyközönség előtti nyitvatartása október 1. és 16. között volt. Itt lehetett először megérintenie a potenciális vásárlóknak az újdonságot, ahol még csak az elő-szériás autókat láthatták, mert a gyártás indulása október 5. magasságában volt.

uj_Peugeot 3008_052

A sajtóosztály munkatársai ekkora már rég elkészítették a fényképeket, rajzokat, robbantott ábrákat, leforgatták a reklám filmeket (mi már láttuk őket), elkészítették a prospektusokat és persze a részletes sajtóanyagokat, amiből a zsurnaliszták dolgoznak. A sajtóanyagokat persze több nyelvre le kellett fordítani, ez volt a menet a prospektusokkal és a reklámokkal is. És még nem említettük az autó kezelési útmutatóját, a szervizesek anyagait és sok más írásos anyagot…

uj_Peugeot 3008_054

A sajtó munktársai nagyságrendekkel kevesebb adattal dolgoznak, mint az értékesítők. Nekik kis túlzással, álmukból felkeltve is tudni kell a műszerfal tetején trónoló táblagépben lévő lehetőségeket és azt, hogy mit hol találni benne. Ezen felül vágni kell a főbb konkurensek előnyeit, hátrányait és a 3008-as mellett szóló érveket. Ha azt gondolta, hogy az autó értékesítő szakma egyszerű, akkor nagyot tévedett, pl. vannak akik csak jutalékért dolgoznak…

uj_Peugeot 3008_053

Az értékesítés természetesen nem elméleti dolog, a tatai golf klub nem csak arra az egy napra volt kibérelve, amikor mi voltunk (október 18). Utánunk jöttek a kereskedők a képviselet képzésére.

uj_Peugeot3008_2016_0045

Előtte már nekik lepörgettek egy tesztvezetéssel egybekötött fejtágítót, ahol nem csak a saját autóikat, hanem a főbb konkurenseket is kipróbálhatták. (Ez a megoldás általános, a legtöbb márkánál így megy.) Ilyen módon kerültek képbe a gyártmányukról, ezért hitelesen tudnak érvelni a portékájuk mellett.

uj_Peugeot3008_2016_0044

A dátumokat megismételném, hogy az elvégzett munka mennyisége és sebessége valamennyire érzékelhető legyen: a sorozatgyártás kezdete október 5 magassága, a hazai sajtótájékoztató időpontja október 18. Ennyi idő alatt kellett „kikönyörögni” a gyártól és megérkeztetni az újdonságból néhányat Magyarországra. Ezért a hazai képviselet kapott az elsők között az új 3008-ból. Közben az új autók mindenféle hivatalos dolgát, típus bizonyítvány, környezetvédelmi vizsgálat, műszaki vizsga stb. el kellett intézni.

uj_Peugeot3008_2016_0033

A gyorsaság azért feltűnő, mert a hazai sajtóbemutatóig csak az Év autója zsűritagok, Dániában vezethették az újdonságot. Mi magyar cikkírók az elsők voltunk, megelőzve a nemzetközi sajtót is, mert a nemzetközi bemutató október 25 magasságában indult, persze több turnussal.

uj_Peugeot3008_2016_0032

Hogy a típus bevezetése teljes legyen, az ütemterv a következőképpen néz ki: a reklámok november 1-jén indulnak, egész pályás letámadás lesz, tévétől kezdve az óriás plakátig mindenhonnan érkezik a majd a vásárlásra buzdítás.

uj_Peugeot3008_2016_0018

Ez felkészíti a kereskedőket arra, hogy november 14-19-i nyílt héten fogadják az érdeklődőket és minél több teszt vezetést bonyolítsanak le.

uj_Peugeot3008_2016_0043

Mi autós cikkírók úgy kerülünk a képbe, hogy a menetpróbával hírverést csapunk az újdonságnak, felkeltjük az érdeklődést, hogy minél több potenciális vásárló és kíváncsi autós látogassa meg a kereskedéseket. A Peugeot igyekezet nem véletlen: az újdonsággal egész jól fel lehet tornászni az eladásokat, jövőre 300 darab 3008-at szeretnének itthon eladni.

A 3008-as főbb műszaki adatait, árait itt találja. A belsőről és a külsőről szóló bejegyzést ezen az oldalon nézheti meg, ha az újdonság terepes tapasztalataira kíváncsi, akkor ide kell kattintania.  Természetesen mindenhol sok képet és kevés szöveget talál.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotó: Autoblogger, Peugeot