Szeptember 17-én, a Frankfurti Autószalon sajtónapján lepleződik le az új Opel Astra. A villámos márka az újdonságnál átvett több megoldást, ami az Insigniánál bevált, például a rendkívül ügyes beetető kampányt.
Ha álcázott Opeleket akar látni, akkor csak egy kattintás és nézegetheti őket.

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Az Opel népszerűsítéssel foglalkozó munkatársai művészi szintre fejlesztették az új autó körüli hírverést. A legszebb az egészben, hogy mindezt úgy érik el, hogy minimális anyagiakat fordítanak rá. Az Insignia beetetésének része volt, hogy gyári kémfotókat bocsájtottak a média rendelkezésére és az autók álcázási technikájáról is kiadtak számtalan információt.

A 2009-es Év autója címet elnyert járgány jó ideje kapható, de még mindig nyüzsögnek körülötte, mostanság a sport verzió nürburgringi tesztjéről szólnak a hírek. Visszatérve az új Astrára, a népszerűsítés két pilléren nyugszik, egyik részét a sajtóosztály által kiküldött fotók, hírek képviselik, a másikat a gyárilag támogatott internetes napló.
Április másodikán indultak be igazán a dolgok, ekkor kiadták az első fotókat, amelyeken tisztán látszik néhány részlet. A tervezési koordinátor Kreth László, Kreth magyarságát nem tudni felhasználja-e a márka az itthoni népszerűsítésben, a Kiánál ügyesen kihasználták a hazai szálat: a Cee’det alkotó Kovács Miklóst gyakran emlegették.

LászlóKreht1

A netes napló április 28.-i bejegyzése azt taglalta, hogy az alaposan álcázott járgány az arjeplogi havas teszt terepen miként hasít. Persze videóval megtámogatva. A kocsikból persze semmi fontos részlet nem látszik.

Mérföldkőnek számító bejegyzés május 13-án történt, ekkor hozták nyilvánosságra az első gyári fotókat és a főbb műszaki adatokat. Két napra rá, megjelent az első filmecske a gépről.

Az Astra netes naplóját író mérnökök, alkalmazottak téma választása kitűnő, mert remekül lehet vele pozicionálni a gépezetet. A VW Golf által az egekbe húzott minőségi szintet kellett megugrania az Astrának. (Formában gyerekjáték túlszárnyalni a kategória alapítót.) A vezethetőségről, sportosságról jó pár anyag szól, ezt demonstrálták is a fülkéből készített amatőr felvétellel. A zárt pályán jól megkergették az 1,6-os turbós újdonságot.

Az új Astra minőségének hangsúlyozásra nagyon odafigyeltek, ezért az egyik mérnök az ajtókról, közelebbről a nyílászárók csapódási hangjáról kopogtatott le egy szösszenetet, amit hanggal illusztráltak.

Ha ebből a sajtó manipulációs, mesterséges érdeklődést keltő nézőpontból szemléljük az autósújságok által előszeretettel hírelt kémfotókat, adatokat, akkor egész más megvilágításba kerül a kémfotós téma. Nagyon úgy néz ki, hogy a gyárak felvették a kesztyűt és a maguk malmára hajtják a vizet. Ha alaposan megvizsgáljuk, szinte csak arról készül kémkép amiről a cégek akarnak és amelyik járművet nem akarják láttatni, arról egy sem születik. Ezzel a hozzáállással az esetek többségében a fotósokat és a szaksajtót részeseivé tették az ügyesen felépített beetető kampánynak. Így az új típus megjelenése előtt, minimális befektetéssel tudnak érdeklődést kelteni.

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotók: Opel