A kisteherautó piac éllovasa az idén újult meg. Ez egy alapos ráncfelvarrás volt, a változtatásoknak köszönhetően a Ranger még jobban felveszi a versenyt a frissebb fejlesztésű konkurensekkel. Most a legizgalmasabb részt járom körül, a terep képességeket.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!
All-new Ford Ranger Gets Into Deep Water

Elsőnek néhány műszaki adat. Az első-hátsó terepszög 28 fokos, a szabad-magasság 229 milliméter, 35 fokos oldaldőlésű gátoldalon tud átborulás nélkül haladni a Ranger. A gázlómélysége 80 centi. (Ez még a ráncfelvarrás előtti kivitel, mielőtt jönnének a megjegyzések. )

Ranger at Agrishow

Ezekből az adatokból, főleg a 80 centis gázlómélységből következik, hogy a Ford a terepjárásra, a terepjáró képességekre fektette a hangsúlyt a fejlesztéskor. A reklámok és a prospektus is ezt az mindenen átmenő, elnyűhetetlen autó képét sugározza.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_004554656

A terepezés egyik, hanem a legfontosabb eleme a gumiabroncs. A Ranger Goodyear Wrangler AT/SH+ gumikkal volt szerelve, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Ez ideális választás azoknak, akik nem mindennap járnak terepen, de időnként letévednek az épített utakról.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_00353

Sárban, köves talajon és poros utakon jól kapaszkodik, kiváló az öntisztuló képessége, az oldalfala és a futófelülete pedig erősített. Az adu ász még sem ez, hanem az, hogy aszfalton a csendessége lenyűgöző.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_005465

Mivel az aknára állást a sok rohangálás miatt nem sikerült megejteni, ezért a szerkezettan/terep rovatban pár gyári képpel és aláfekve készült saras futómű képekkel tudok csak szolgálni.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_00544545

A tesztautón gyári off-road csomag volt. Ez erősített, fémből készült (kb. 2 mm vastag, formázott vaslemez) ami védi a motor alját, a váltót és a hajtást. Az üzemanyagtank is megkapta a gyári fém burkolatot, ehhez hozzájött még az elektromosan zárható hátsó differenciálmű.

Nova Ranger - 4X4

Aki sűrűbben közlekedik terepen, annak érdemes beruházni a gyári védelembe, mert így kis túlzással, de mindenen át tudja küldeni a Rangert. Nálam a repertoárt 30 centi mély sár, bakhátas utak, mély homokos talaj, nagy pocsolyák, gödrös, kövekkel és lyukakkal teli rövidebb hegyi utas kalandozás jelentette.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_004546

Egyszer sikerült nem észrevenni egy követ vagy egy kemény tárgyat, ami behorpasztotta a kartervédő bal elejét, a másik kár, hogy jobb hátsó sárvédőn lévő műanyag sárfogónak az egyik patentja eltört.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0056

Egy bénázás pedig arra volt jó, hogy hiányoljam, hogy elöl nincs kamera. Ez nem úri huncutság, ami már sok éve például tartozéka az Infiniti FX-nek. A közel 5,5 méteres autónak hosszú a motorháza és közvetlenül eléje nem lehet látni.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_002

Az történt, hogy egy megfordulásnál a bal első kerék nem a sima felületre ment, hanem a mellette lévő kisebb árokba, így egy hangos koppanással felült az autó. Hátsókerék hajtással meg se mozdult, a 4×4 kapcsolásával sikerült gyorsan kitolatni, miközben – a hűvös fülke ellenére – villámgyorsan leizzadtam a koppanás után.

Ford Ranger 2017

A szerkezettan rész: a képen látható a rendkívül olcsón előállítható merev hátsófutómű, amit laprugóval és lengéscsillapítóval támasztanak ki. Ez a téglalap alakú zárt szelvényből készült alvázhoz kapcsolódik, amit kereszttartók merevítenek.

Nova Ranger - 4X4

Itt ugyan ez, csak kicsit más szemszögből, jól látszik a plató alatt lévő pótkerék is.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0020

Ez az első futómű, nem sokkal a terepezés után.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0021

Közelebbről: a saras alsó lengőkar és a kanyarstabilizátor.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0023

Itt jól látszik a motorvédő lemezen lévő sár réteg.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0018

Ez a sár száradt állapotban.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0019

Itt jobban látszik az első futómű szerkezete.

Ford_Ranger_Limited_teszt_0066566

Van egy “mániám”, ami a terepes tesztautóknál abban nyilvánul meg, hogy mennyire koszolódik a motortér. A Rangernél ez így néz ki.

Ford_Ranger_Limited_teszt_00698

Kicsit közelebbről pedig így. Ez gyakorlatilag alig koszos.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0011

A motorháztető belülről.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0013A motortér néhány eleme sarasan és közelről.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0014“Tisztán” pedig így. A felcsapódó sár, víz mennyisége nem vészes, ennél nagyságrendekkel koszosabb, nagyon összekent motor terek is voltak. Ez plusz pont a Ford mellett.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0012

A bal oldali hengeres dolog, a magasan lévő levegőszűrő, ami óvja a motort a víztől és a portól.

Ford_Ranger_Limited_teszt_0065555545

Közelebbről így néz ki, a mérete sejteti a kapacitását és a speciálisságát.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0041A teszt legszórakoztatóbb része, ennek a gombnak köszönhető, azaz szemből nézve a bal alsónak. Ezzel lehet kikapcsolni a vonatást is biztonságossá tevő menetstabilizáló programot, (ESP/ESC).

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0045654

Az elektromosan zárható  hátsó differenciálzárat sem kellett aktiválni ahhoz, hogy a szalmabála körül lehessen forgolódni. Ez a könnyű far, nyomatékos motor és a hátsóhajtás kombinációjának köszönhető.  Ezért lehetett szép köröket rajzolni a Forddal, a kanyarokban keresztbe menni, a laza talajon pedig a kormányt alászedve, nagyobb gázt adva szinte helyben megfordulni. Ez a kisteherautó sofőr drift módja és öröm forrása.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0054564589

Az előbb leírtakat érdemes ésszel csinálni, mert a magas súlypont és az alvázas felépítés szép borulásokat tud eredményezni.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_009Két kép a végére. Magasra nőtt a növény a földút közepén, a Ranger fűnyíróként működött, a hűtő előtti résben ez a látvány fogadott.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0010Ennyi zöldet szedtem ki a hűtő elől…

Fotó: Autoblogger, Ford

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!