A kisteherautó piac éllovasa az idén újult meg. Ez egy alapos ráncfelvarrás volt, a változtatásoknak köszönhetően a Ranger még jobban felveszi a versenyt a frissebb fejlesztésű konkurensekkel. Megérkeztünk a raktérhez.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Elsőként kezdjük a méretekkel. A padlón mérve az 1549 milliméteres a hossza, a szélessége 1560 milliméter. A két kerékdob közötti távolság 1139 mm, a plató mélysége 511 milliméter.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0033

Az extrák között volt az EGR alu platófedél, aminek a szélein tetősín volt.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0036

A rajta rögzíthető maximális tömeg 55 kiló, de ezt csak a sínre lehet tenni, ahogy az útmutató ábra is jelzi. Tetőcsomagtartó kereszttartóját rátéve, két-három kerékpárt is szállíthatunk rajta.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0035

A zárt vagy a menet közben felnyitott raktérben ne szállítsunk gyermeket, kutyát vagy más állatot. Ezen felül ne tároljunk vegyi anyagot, robbanás vagy tűzveszélyes matériát.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0032Ha valaki a rakteret záró tetőnél valami NASA szintű csúcsmegoldásban gondolkodik, azt ki kell hogy ábrándítsam: egy egyszerű négyzetszelvényű vas kereten nyugszik a bevágásokkal díszített alumínium lemez… A tető végén található az egyszerű zárszerkezet, jól jön a gázrugós emelés, mert nehéz a platófedél.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0030A kisteherautók és szabadidő-autók közötti dilemma egyik fő eleme a raktér. A lezárt helyen egy felnőtt kerékpárt szállítottam, amit kis ügyeskedéssel, de be lehetett „hajtogatni” a raktérbe.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0025

A másik ha-val kezdődő mondat: ha Ön azt gondolta, hogy az alu tető alatt pormentesek maradnak a csomagjai, pl. utazótáskák, bőröndök, akkor téved.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0027

A műanyag platóbélés így néz ki porosan, tisztítása a raktérbe felállva, seprűvel a legegyszerűbb.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0024

A Ranger abszolút munkára termett, ha alaposabban megfigyelik az autót, erről sok részlet árulkodik. Az odafigyelés nem csak a plató oldalán lévő rögzítőfüleken látszik, hanem a raktér ajtón is. Itt éppen az anno sajtóajándékként kapott két kávés termosz áll modellt.

Ford_Ranger_teszt_autoblogger.hu_0029

Maradva a hazai munkás realitásoknál, a félliteres sör is jól elfér a gyárilag kialakított mélyedésben. A lehajtható hátsóajtóra fel lehet ülni, 103 kilót biztos elbír. A két termosz mellett a szendvicses doboznak is van helye, ez kiránduláskor jöhet jól.

Fotó: Autoblogger, Ford

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!