Ebben a bejegyzésben végig követheti Juha Kankkunen egykori Toyota Celica Twin Cam Turbo versenyautójának az újjászületését. Rengeteg képpel és kevés szöveggel tálalva.

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

ToyotaCelicaKezdés5

Ez a kiindulási állapot.

ToyotaCelicaKezdés4

Belülről még rosszabbul néz ki…

ToyiotaCelicaKezdés7

Vannak kritikusabb részek is.

ToyotaCelicaTetőle

A tető és far rész lekerült az eredeti autóról.

ToyotaCelicaPadlóelőtte

A padlólemez így nézett ki a kezdéskor.

ToyotaCelicaHomokfúvás

A padlólemez homokfúvás közben.

ToyotaCelicaPadlópótlás

A megtisztított padlólemez már a műhelyben.

ToyotaCelicaTetőalakulóban

A Celica felső része is megtisztítva.

ToyotaCelicaTetőésalj

Előtérben a padlólemez, még a pótlások nélkül, hátul pedig a felső rész.

UtcaiCelicával

Az emelőn egy utcai Celica, amiből az eredeti versenyautó készült, előtte az alakuló versenygép.

ToyotaCelicaTetőaljegymásratalálás

Kezd autó formája lenni a lemezeknek, alul a kipótolt, áthegesztett padlólemez, fölötte a karosszéria.

ToyotaCelicaAlakulamolekula

Van remény: egész jól alakul a karosszéria munka.

ToyotaCelicaBukóketrecalakul

Beépítésre került a bukóketrec, ez még a régi módszerekkel készült cső, ami jól látszik az összekötéseknél.

ToyotaCelicaAblakkeretkészül2

Az alaposságára egy példa: a hiányzó ablak kereteket egyedileg kellett legyártani a képen látható alumínium szelvényekből…

ToyotaCelicaAblakkeretkészül

Kezdi felvenni a formáját az ablakkeret.

ToyotaCelicaAblakkeret2

A beépítés után.

ToyotaCelicaAblakkeret

Így néz ki közelről.

ToyotaCelicaFestésközben

Festést követően.

ToyotaCelicaAlvázszám

A Celica alváz száma.

ToyotaCelicaFutóműelejeelőtte

Az első futómű így nézett ki a kezdéskor,

ToyotaCelicaFutóműutána

így pedig a teljes felújítást követően…

ToyotaCelicaFutóműhátuljeelőtte

A hátsó futómű a felújítás előtt

ToyotaCelicaFutóműhátuljeutánateljes

és utána.

ToyotaCelicaHátsódifipáncél

Jól látszik a merev futóművön a differenciálmű házát védő burkolat.

ToyotaCelicaHajtáselemekutána

A hajtásrendszer elemei az asztalon és a padlón, háttérben a legendás Jaguar E-type.

ToyotaCelicaMootrváltóbe

Érkezik a helyére a motor és a sebességváltó párosa, mögötte egy másik verseny Celica, Björn Waldegard autója.

ToyotaCelicaMotorelőtte

A motor a felújítás előtt.

ToyotaCelicaMotorelőtte2

Közelkép a felújítás előtt lévő motorról.

ToyotaCelicaMotorutána

A teljesen rendbe tett motor.

ToyotaCelicaMototrtérelőtte

Így festett a motortér a felújítás előtt

ToyotaCelicaMototrtérkész

és utána, gyönyörűen rendbe rakva.

ToyotaCelicaMűszerekhátaelőtte

A műszerfal mögötti terület a kezdetekben.

ToyotaCelicaMűszerekhátautána

És utána gyönyörűen felújítva, bekábelezve.

ToyotaCelicaMűszerekutána

Beépítés előtt,  a műszerek szétszedve, felújítva.

ToyotaCelicaAudiS1quattroel

Határozottan jó munkakörnyezet: Audi quattro S1 és mögötte a Celica Twin Cam Turbo.

KankkunenésMakela

Balra Kari Makela, a Makela Auto Tuning vezetője és a megrendelő Juha Kankkunen.

ToyotaCelicaKészenvégegeshelyen

A gyönyörű munka végleges helyén, Kankkunen raliautó múzeumában.

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotó: MAT