A Suzuki Balenóval bővült a négy méter körüli kisautók kínálata, házon belül pedig a Swiftnél nagyobb személyautóra vágyók igényeit elégíti ki az újdonság. Ebben a bejegyzésben a felvonultatott technikáról és az autó belsejéről olvashat, a külsőről és a menettapasztalatokról pedig itt szerezhet információkat.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Suzuki_Baleno_008 Az autós-újságírók jó pozícióban vannak a Suzukinál, azaz a sajtó és a marketing osztály okos: a kereskedők többsége előtt már próbára foghattuk az Indiából érkezett újdonságot. Így minimális költségből generáltunk ingyen reklámot a Balenónak.

Suzuki_baleno_026

A képen a nem a 3d-s nyomatás legújabb vívmánya, az új terminátor kéz a lényeg, hanem az előadó. Kapu Lajos műszaki oktató, ő képzi a Suzukinál az értékesítőket és a szerelőket, Kapu úr szakértett a Baleno bemutatón is.

Suzuki_Baleno_023

Kezdjük az ismerkedést a műszaki tartalommal, a sajtótájékoztatón fotózott ábrák minőségért elnézést, de a leírt szavaknál jóval többet mondanak. A lényeg: a Swiftnél nagyobb a Baleno.

Suzuki_Baleno_001

Itt a modell három fő újdonsága: a magas fordulaton nagyon jó hangú és jól húzó egyliteres turbómotor, az új, könnyebb padlólemez és az okos, kis teljesítményű hibrid rendszer.

Suzuki_Baleno_002

A két motor főbb műszaki adatai a képen láthatók, csak a turbóssal sikerült menni, a levezetett 67 kilométerből ítélve nagyon jó a háromhengeres.   

Suzuki_Baleno_005

Az SHVS elnevezésű hibrid elemei: a vezetőülés alatt lévő lítium akkumulátort tölti a generátor és önindító szerepét is ellátó generátor (ISG). A mindössze 6,2 kilós technika beépítésének a célja a fogyasztás csökkentése.

BALENO_Suzuki_baleno_033

Az egyszerű és olcsó hibrid rendszer előnyei: + 50 Nm, + 3 lóerő és a fogyasztás csökkenése.

Suzuki_Baleno_006

A képen a jelenleg használt és az új padlólemez látható, az újdonság hozza a tőle elvárt dolgokat: merevebb, szilárdabb és könnyebb az elődjénél. Az alapfelszereltségű, négyhengeres, 1,2-es motorú modell 865 kilogramm!

Suzuki_baleno_031

Ha Suzuki kereskedő lennék, kigyűjteném a versenytársak tömeg adatait, most csak az azonos padlólemezen nyugvó Opel Corsa és Fiat Grande Punto lesz megalázva. De nagyon.
A Corsa ötajtós kivitele 1163 és 1237 kiló között mozog… A Fiat Grande Punto pedig 1030 kilót nyom a mérlegen. A legnehezebb kivitel a Balenóból 980 kilós.

Suzuki_Baleno_003

Ez az amit a Swift vevők hiányoltak: a nagyobb méretű csomagtartó. Ez számokban kifejezve 355 liter, lehajtott hátsó üléstámlákkal pedig 756 liter.

Suzuki_Baleno_017

Ha már a csomagtérnél járunk, akkor zárjuk le a témát. Íme a pakktér.

Suzuki_Baleno_018

Így mutat az egyik eldöntött üléstámlával.

Suzuki_Baleno_019 Itt pedig a rejtett, padló alatti tároló, ahova a lapos és az apró holmikat lehet letenni, hogy ezt elfelejtve, sokáig keresgessük vagy elveszettnek higgyük őket.

Suzuki_Baleno_020Az utastér. A műszerfal hozza a suzukis elemeket, távolról puhának és jó tapintásúnak tűnik, valójában kemény és kopogós műanyagból készült. A műszerfal és az utastéri műanyagok igényességén csak Európában van figyelem, ezért a viszonylag kis piaci szeletért viszont a Suzuki nem adja fel a nagyon tartós, de kemény műanyagok használatát. A váltó előtti tárolók alja nem burkolt, zörög bennük a kulcs és a parkolópénz. Konyhaszekrények polcaihoz kapható gumírozott csúszásgátló belevágásával ez kezelhető.

Suzuki_Baleno_021

Az érintőképernyős kijelző ismerős lehet a Vitarából és más Suzukikból. Szerencsére kevés kályha ezüst színű műanyagot használtak, a fűtést, szellőzést és más fontos kezelőszervet gombokkal és kapcsolókkal lehet szabályozni. Ez pozitívum, mert egyszerű a kezelésük.

Suzuki_Baleno_004

A műszerfal és a kezelőszervek jól átláthatók és a használatuk könnyű. A képen a különféle felszereltségekhez járó műszerek, a GLX-nél ügyes a két óra közötti színes (!) kijelző, amin sok adatot lehet megjeleníteni.

Suzuki_Baleno_022

A vezető munkahelye. A pedálok vaj puhán működnek, a kormány kis sebességnél rendkívül könnyű, nagyobb tempónál nehezedik valamennyire. A vezető kaphatna több visszajelzést a kormányról.

Suzuki_baleno_027

Tesztautók.

Suzuki_baleno_029

A kb. húsz tagú Baleno konvoj egyik tagja. Ezzel már át is eveztünk a külsőre és a motorra, amiről a következő oldalon láthat sok képet és olvashat kevés szöveget.

Fotó: Autoblogger, Suzuki

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!