Itt debütált a később más modellekben is használandó egyliteres turbómotor, amelynek hangzatos nevet is adtak. A Booster Jet erőmű mellett a karosszéria és az elfogadható méretű beltér ad okot az örömre. Az utastérről és a felvonultatott technikáról itt olvashat.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Suzuki_baleno_028

Teljesen vállalható az Indiából importált Suzuki, a benne megjelent turbómotor csak plusz pont. A mai kisautós elvárások miatt, öt milliméter híján négyméteres a Baleno.

Suzuki_Baleno_010

Ügyes formai megoldás, ahogy a krómozott hűtőrács elem „folytatódik” a lámpában. A Baleno elérhető xenon fényszórókkal is, de mivel csak 25 Watt a teljesítménye, nem szükséges hozzá a nagyobbaknál kötelező ablakmosó és az elektronikus szintszabályozás. 

Suzuki_Baleno_016

Hátulról így néz ki a Suzuki újdonsága. A „krómozott” elemekkel próbáltak eleganciát csempészni a karosszériába, a „króm” díszítés nem csak hátul, hanem az oldal üvegek alatti csíkoknál és a kilincsek borításán is megtalálható.

Suzuki_Baleno_007

Mielőtt az oldalnézet jönne, előtte a 16 colos keréktárcsa és a gumiabroncs.

Suzuki_Baleno_015

A Baleno oldalnézeténél a lényeg, a Swiftnél 90 milliméterrel hosszabb tengelytáv. Ez az utastérben manifesztálódik, azaz nyilvánul meg. A 189 centis magasságomra beállított vezetőülés mögött egész jól elfértem, a térdem és az első ülés között volt egy kis távolság, Ez nagyon jó, ekkora magassággal hátul viszont egy kicsit már kényelmetlen fejben a Baleno, mert a tetőkárpitot elérte a fejem. A lényeg: hátul nagy a tér!

Suzuki_Baleno_014

Volt egy kis dráma a motorháztető felnyitását követően, mert alig találtam a kitámasztót. Se elöl, sem oldalt nem volt pálca, a rövid fémrúd a motorháztetőn volt rögzítve, a csekély hossza valószínűleg a súlycsökkentésnek és a spórolásnak köszönhető.

Suzuki_Baleno_011

Íme a motortér, szinte elveszik benne a háromhengeres, 998 köbcentis turbómotor. A gyári fogyasztási átlaga 4,5 liter, városban 5,4, közúton pedig 4 liter benzin megy át a korszerű motor befecskendezőin. Ha reálisan nézzük, a gyakorlatban valószínűleg 6-6,5 literes átlaggal el lehet vele járni, de erről majd a hosszabb teszteken lehet megbizonyosodni.  

Suzuki_Baleno_012

A feliratot lehet memorizálni, a Vitarában már elérhető az 1,4-es, 140 lóerős nagy testvére, ez a kisöcs, aminek a hangja kiváló lett. A motor kb. 2800-as fordulattól kezd igazán húzni, 4000-től pedig elkezd a hangja mélyülni, a fűrészgép és a Wartburg hang nem jellemző rá.

Suzuki_Baleno_013

Kicsit közelebbről az újdonság. Sikerült 90-es tempó körül előzni, alacsony fordulaton, nem visszaváltva, ekkor erőtlen és lassú az autó. Visszaváltva, jól kiforgatva előjönnek a lóerők, a 11,4 másodperces százra gyorsulás a pezsdítő hangok miatt jóval rövidebbnek tűnik. Aki „éli” a technikát, és jól megforgatja, annak szinte biztos, hogy eladja magát a motor és az autó.

Suzuki_Baleno_008

Az ötsebességes kézi kapcsolású és hatsebességes automataváltóval érhető el az egyliteres motor. Az automataváltónál a végsebesség és a nyomaték tízzel kisebb, így 190 km/óra a végtempó, a nyomaték pedig 160 Nm. A gyorsulás viszont négy tizeddel csökken!

Suzuki_Baleno_009

A legkényesebb kérdés a hazai autópiacon az ár. A Baleno ajánlott kiskereskedelmi fogyasztói ára 3 millió 690 ezer Forinttól indul, az általam próbált 110 lóerős pedig 5 millió 380 ezer Ft. Itthon a Booster Jet motoros Baleno valószínűleg ritka madár lesz, mert ezt az erőművet csak a GLX felszereltséggel lehet párosítani, így jön ki az előbb említett összeg.

BALENO_Suzuki_baleno_034

Ami a reményt adja, az az „ajánlott kiskereskedelmi fogyasztói ár” kifejezés. Ez elhangzott többször is a fejtágításon, ami a gyakorlatban annyit jelenti, hogy be kell fáradni a kereskedésekbe, az értékesítő pedig elmondja, hogy valójában mennyiért vihető el a legújabb Suzuki.
Itt pont fordítottja történik, mint a fogyasztás mérésnél, lefelé változik az érték.

Összegzés. Ha valaki a négy méter körüli személyautók között keresgél, annak bátran ajánlható a Baleno. Technikában, súlyban, minőségben, kidolgozásban, formában felveszi a versenyt a konkurenciával. Aki nem szereti a mai három hengeres turbó motorokat, annak az „örök életet” jelentő, 1,2-es négyhengeres ajánlható. A legfőbb érv az egyszerű szerkezete mellett, az 1,2-es motorú modellek jobb ára.

Előnyök

– Jó műszaki tartalom.
– Suzukis megbízhatóság.
– Könnyű súly.
– 3 és 4 csillagos eredmény az új NCAP törés teszten, ami jó eredmény.
– Remek turbómotor.
– Kényelmes rugózás.
– A turbós kivitelben benne van a virgoncságnak, buginak vagy életnek nevezett dolog, ami a mai autókban már elvétve található.

Hátrányok:

– a márkanév presztízse itthon gyors emelkedésben van, de a régi emlékek még előjöhetnek.
– Minimális visszajelzés a kormányról.
– Kemény műanyagokkal burkolt műszerfal és utastér.

– Az árazása, mert a Booster Jet motor csak a legmagasabb felszereltséggel érhető el.

Fotó: Autoblogger, Suzuki

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!