Egy új modell bevezetése jóval komplikáltabb dolog, mint gondolná. A bevezetésről szóló értekezést az Audi Q5 példáján keresztül itt olvashatja, most a kreatívok, reklámügynökségek munkájába pillanthat be.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Hmmm, az autós-újságíró az élet császára… Az Autoblogger örült, hogy mehetett egy újabb kört az új Ibizával, és lefotózhatta a tűző napsütésben és a dög melegben. Addig a fiatalember, akit csak nevezzük Ádámnak, így múlatta az időt: mellette két hölgy, előtte az Apple laptop, limonádés poharak és az almás mobiltelefon. Ez a fotó elkészült, de sajnos elveszett, de valószínűleg el tudják képzelni Ádámot a hölgykoszorúban.

A viccet félretéve, Ádám melója nem mindig ilyen hawaii-i hangulatot idéző, ez egy olyan nap volt, amikor kiszabadult a légkondicionált irodából és élvezhette a szabad levegőt a Lupa tó partján.

Persze itt is tevékenykednie kellett és a kolléganőinek is, mert Ádám nem egyedül dolgozik. A munka nagyságáról és komolyságáról mond valamit a megbízó neve: Porsche Hungária.

Akinek nem ismerős a cég, annak annyit, hogy a vállalat 1990-es indulásától, 2016 januárjáig, kereken 600 ezer új autót értékesített Magyarországon… A portfóliójukba tartozik az Audi, Porsche, Seat, Skoda, VW, VW haszonjárművek és a használt-autókkal foglalkozó Das Weltauto.

A 2018-tól a Bentley képviseletét is ellátó importőrnek vannak marketinges szakemberei, de el kel a külső segítség. A nem központilag készült reklámokat el kell készíteni, ezen felül a külsős reklámügynökségek abban segítenek, hogy a márka hirdetései eljussanak a különféle médiumokon keresztül a megcélzott közönséghez.

A Seat Ibiza esetében a hölgyek kerültek a célkeresztbe, ők lesznek a fő vásárlói az újdonságnak.

Mivel specialistákról beszélünk, külön vannak választva a médiumok, ezért más ügynökség foglalkozik az internettel (online), a televíziós reklámokkal és külön társaság gondozza a nyomtatott sajtót (off-line). Ezen felül, a PoHu alá tartozó márkáknak is, más-más ügynökség segít be.

Az ügynökség, ahol Ádám tevékenykedik, látja el a Seat márka social media oldalainak a működtetését is. Ez jár némi felelősséggel, és nem lehet tele az oldal tele az 1972-es ikonikus Seattal, amelynek a gazdája

a kétszeres rali-világbajnok és Dakar győztes Carlos Sainz-nál is leghíresebb spanyol, a magánnyomozók magánnyomozója, José Luis Torrente. (Az 1969 és 1975 között gyártott Seat 1430 Escpecial, alias Fiat 125, amely a dupla lámpás 1500-ös Zsigulira (2103) és a Polski Fiat 125-re hasonlít a leginkább.)

A munka szoros együttműködésben zajlik a Seat képviselettel, a megrendelő elvárásainak megfelelő, előre leegyeztetett tartalom kerül fel az oldalakra. A munka része a kapcsolattartás az oldal követőivel és az ott zajló kommunikáció megválaszolása, moderálása.

A posztokban természetesen autók, a márkával kapcsolatos hírek, érdekességek szerepelnek. Előfordulnak ismert emberek, akik kapnak autókat és megosztják a velük tapasztaltakat a követőikkel.

Persze a márkával, típussal kapcsolatos életérzést is kommunikálják. Ez a munkájuk, így teremtik a márkát körülvevő imázst.

A tesztautó parkba is beállították a Mystic Magenta metál színt, amely rózsaszínes pezsgő színre vagy a telefonoknál divatos rózsaaranyra lehetne magyarítani. A szín azért fontos, mert ez fut az óriás plakát reklámokon is.

A tapasztalatok szerint, az így, “központilag nyomott” szín lesz az, amiből a legtöbben megrendelik a járművet. A kiválasztása mögött nem kevés tudatosság és tudományosság van.

A színek világából visszatérve a háttér bemutatására. A közösségi média “hatalmáról” és mindenhatóságáról annyit, hogy gyakran előfordul, hogy autótulajdonos a gyári facebook felületen keres autójának műszaki vagy egyéb gondjára orvoslást. Az ügyes-bajos dolgoknak meg van a kezelési módja és ki tudják szűrni, az unatkozó hülyéket és valódi gonddal hozzájuk fordulókat.

A munka mennyisége megnő, mikor új típus érkezik, mert Ádám, és kollégái alaposan kiveszik a részüket a modell népszerűsítéséből. Az Ibiza bemutatóról is élőben tudósítottak, a pár órás Lupa tavi eseményről több poszt született. Az élő fb bejelentkezést ide kattintva nézheti meg.

Fotó: Autoblogger, fastbridge.hu, internet, Seat

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!