Milyen a francia suv utasterének a szigetelése? Érdemes-e vele terepre menni? Hogy bírja az emelkedőket és a lejtőket? Érdemes-e a 4×4-es rendszerre áldozni? Magyarán a Koleos terep használatáról lesz szó, ami a második szokatlan dolog, a mai aszfalt-terepjárók között.

A Renault sajtósainak volt vér a pucájukban, a finnországi európai bemutatón is terepre vitték az újdonságot, amin meg is lepődtek a kollégák.

Ezt a vonalat vitték tovább a hazai bemutatón, aminek első felvonásaként, a Duna árterében kijelölt vadregényes földutakon autóztunk. A gödrös, töredezett utakat, ösvényeket még egy első hajtású autó is teljesítette volna, a lényeg a poron volt.

Igen, jól látja az olvasó, nem lehet azt mondani, hogy por no.

Ilyen helyeken közlekedtünk, bekapcsolt légkondicionálóval és belső levegő keringtetéssel.

A végeredmény vigyorgó zsurnaliszták, jó hangulat és pormentes utastér.

A terepes foglakozás második része a közeli Szlovákiaringen volt, annak a terep pályáján. A háttérben éppen nem látható hangárokban tankok és más hadi járművek találhatók, a pálya tulajdonosa él-hal a tankokért. Később lesz majd tank múzeum is a pálya mellett.

A lényeg a néhány meredek dombból és nagy gödörből álló off-road pálya teljesítése volt. A 4×4-es rendszer (ALL MODE 4×4-i) a műszerfalon mutatta, hogy a hajtás mekkora része jut előre és hátra.

A külső képek nem adják vissza annyira jól a meredekséget, ereszkedéskor az autó alja nem érte a talajt, csak a lökhárító eleje ért le.

Az óvatos közlekedés lefelé is kötelező volt.

A lényeg, hogy az autó könnyedén teljesítette a próbákat, ez az ami viszonylag ritka a műfajban. Ígéretek vannak dögivel, de használható 4×4-es technikát és az ezzel járó 21 centis hasmagasságot kevesen kínálnak.

Az autó terepgumival egész pazar dolgokra lenne képes sárban és durva körülmények között.

A jól használható 4×4-es rendszer a nissanos kapcsolatnak köszönhető. A gyári gumiabroncsok egyetlen hátránya, hogy az autó a keresztbordákat, úthibákat nem nyeli el olyan lágyan, kényelmesen, mint ahogy a márkától elvárnánk.

A kényelmes utazóautóság ezen a téren nem valósul meg: a rugózás – valószínűleg a defekttűrő, merevebb oldalfalú – gumik miatt az úthibákon áthaladva feszes. Amúgy jó az úttartás és a kanyarstabilitás.

Fotó: Autoblogger, Renault