Háttér információk következnek a rendszerváltást követően beindult hazai személyautó gyártásról. Néhány kérdés amire választ kaphat a bejegyzésben: Mi az a hatékony termelési módszer, amit még az Audi is irigyel a Suzukitól? Tudta-e, hogy a Suzuki mellett Fiat, Opel és Subaru is készült az esztergomi gyárban?

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Mikor kezdődtek a tárgyalások a Suzuki és Magyarország között?

Az 1980-as években indult kapcsolatfelvétel az állam és japán autógyár között. 1991-ben született meg papíron a Magyar Suzuki Rt., a gyár építése hamar megkezdődött. A helyszín, az esztergomi volt orosz laktanya, az első Suzuki Swift 1992 októberében gördült le a futószalagról. A kezdetekben ezer alkalmazottja volt a Suzukinak, 2014-ben 3100 fő dolgozott a japán cégnél.

Suzuki_Swift_01

Milyen típusokat gyártottak a Swift mellett?

A három és ötajtós Swift mellett a négyajtós Swift Sedannal bővült a gyártási paletta. 1995-ben az alap Swiftre épülő Subaru Justy készítése kezdődött, a Subaru csak a jelvényekben különbözött a Suzukitól. Kétezerben startolt a Wagon R+ készítése, ezt követte az Ignis, 2005-ben érkezett az új Swift, egy év elteltével pedig landolt az SX4. Ennek a modellnek az volt a különlegessége, hogy olasz testvére is van: tőlünk nyugatabbra Fiat Sedici néven is árusították. Tervbe volt még, hogy Lancia Aerióként is színre lép, de ez csak elképzelés maradt.
2010-től készítik a Swift ma futó generációját és az ennek a típusnak a padlólemezére épülő Splash-t, a japánok továbbra is együttműködtek az Opellel, Agilaként szerepel a Suzuki gyártmány a német cég kínálatában.

Suzuki_Swift_03

Milyen rangot vívott ki magának az esztergomi gyár a Suzukin belül?

Igen jó a hírneve a magyar gyárnak, a megbecsülés és az elismerés abból is látszik, hogy melyik üzemükben kezdik el az új típusok gyártását. A jelenleg futó Swift itt készült először, akár az SX4 S-Cross is, ezen felül a 2015 elején forgalomba kerülő Vitara szabadidőautó is itt gördül majd le elsőként a gyártósorról.

Suzuki_gyar6

Milyen módszerrel dolgozik a Suzuki?

A Suzuki is alkalmazza a kaizen elnevezésű japán termelési módszert, a szó jelentése változtatás (kai) a jó (zen) irányába. Ez a gyakorlatban úgy valósul meg, hogy a dolgozókat ösztönzik a közvetlen munkaterületük és az egész üzem termelésének a hatékonyságának fokozására.

Suzuki_gyar

Mennyi autó gyártott 2013-ban a Suzuki?

A Splash-ből 32 994, Swiftből 48 163, SX4-ből 37 788, az új SX4 S-Cross szabadidő autóból pedig 42 161 darab hagyta el gyárat. Ez összesen 161 106 darab, ami 3,2%-kal jobb a 2012-es eredményeknél.

Suzuki_gyar5

Látogatható-e az esztergomi Suzuki gyár?

Természetesen. A szerző járt már mindhárom magyar autógyárban és csak javasolni tudja a látogatást, a cégek marketing eszköznek tekintik, ezért professzionális módon történik a körbevezetés. Így van ez Esztergomban is. Közép és általános iskolás csoportok is gyakori vendégek, egy jó tanács: érdemes jóval a kitűzött dátum előtt érdeklődni a látogatás felől, mert az időpontok félévre előre is foglaltak lehetnek. A Suzukinál itt kell jelentkezni.

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotó: Autoblogger, Suzuki