Ez a szösszenet visszavezet az 1900-as évek elejére, amikor még az automobil igazi úri huncutságnak számított. Ki hozta be hazánkba az első autót? Ki készítette az első kocsit? Mekkora volt az autóállomány1901-ben? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kap választ ebben a bejegyzésben.

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

 

Torley

Ki hozta be az első autót Magyarországra?

Hatsek Béla műszerész, aki egy Benz márkájú négykerekűt vásárolt 1895-ben. A második autótulajdonos Törley József pezsgőgyáros, az ő alkalmazásában állt Kalmár József, aki az első hazai sofőr volt.

1909 Transcontinental Race

Kik készítették az első autót Magyarországon?

Szám Géza és Hóra Sándor volt az a két vállalkozó szellemű egyén, aki autó építésbe fogott. Szám Peugeot alkatrészekből állította össze a háromkerekű gépét, amelyet a postának szánt. Kezdeményezésüknek nem lett autóipart meghonosító hatásuk.

1900_autoblogger.hu03

Mikor alakult a Magyar Autóklub?

A Magyar Automobil Club (MAC) 1900. november 30-án alakult, 1911-ben nevet változtatott és Királyi Magyar Automobil Club (KMAC) néven folytatta tevékenységét. Ezek között található az autózás népszerűsítése, az autósok érdekképviselete és túrák szervezése.

1900_autoblogger.01hu

Mekkora volt a gépkocsiállomány 1901-ben?

1901-ben 38 autónak adtak rendszámot és 49 vezetői engedélyt adtak ki, akkoriban az országos járműállomány 60-62 darabra volt tehető. A rendszámnak az volt az érdekessége, hogy nem szabták meg, hogy hova kell felszerelni.

1900_autoblogger.hu06

Mikor indult el a hazai buszközlekedés?

Az első buszjárat 1900-ben indult Budapesten, a belvárost kötötte össze a Kerepesi temetővel. A mai buszokhoz elég nehéz hasonlítani a Bollée márkájú több személyes járműveket, amelyek inkább a mai nagyobb egyterűeknek, kisbuszoknak felel meg.

1900_autoblogger.hu

Ki készített először iparszerűleg autókat Budapesten?

A Budapesti Malomépítészet és Gépgyár, Podvinecz és Heisler készített autókat sorozatban. Mindez 1904-ben történt.

1900_autoblogger.0hu

Mikor nyílt meg az első autókereskedés?

Velodrom import lerakat néven jelent meg az első „márkakereskedés”, ahol alkatrészeket és külföldről behozott autókat lehetett vásárolni. A VI. kerület, Dózsa György út 84/a alatt, a hajdani Építők Rózsa Ferenc Művelődési Háza helyén volt a kereskedés. Kicsivel később a Rákóczi téren nyíltak „bemutató termek”, ahol De Dion és Peugeot márkájú járműveket árultak.

1900_autoblogger.hu04

Mikor és hol rendezték az első magyarországi autószalont?

Az első autókiállítást 1901-ben rendezték a Nemzeti Lovardában (Tattensall), Budapesten, a külső Kerepesi úton. A rendezvényen autózni is lehetett, a Népstadion útra is elvivő élményszerzés 61 fillérbe került, viszonyításképpen, ez harminc darab péksütemény ára volt!

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotó: Ford, London-Brighton veterán autó futam, Törley