Háttér-információk következnek az Audi győri autó és motor gyártásáról. Ebben a bejegyzésben olyan kérdésekre kaphat választ, hogy hány fő dolgozik az Audinál? Milyen típusokat gyártottak Győrben? Hány motort gyártottak az Audinál?

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Mikor érkezett az Audi?

1992-ben kürtölték szét a hírügynökségek, hogy 180 lehetséges helyszín közül Győrt választotta a bajor cég az új motorgyárának helyszínéül. A hely a Rábához tartozó iparterület, ahol 1994 augusztusában indult a motorok készítése.

TT TFSI 6

Az autók gyártása mikor kezdődött?

1998 áprilisában startolt az első generációs TT kupé gyártása, majd 1999 júliusában következett a nyitott kivitel. Nem csak a TT-ket építették nálunk, hanem az S4-et, 2008-tól az A3 nyitott kivitele is Győrből indult a kereskedőkhöz. 2009. július 16-án készült el a négyszáz ezredik autó, amit egy fehér TT kupé volt.

Audi_motorsportTT

A motorgyártás számokban?

Jó tempóban folyik a termelés, mivel az egész Volkswagen csoport részére készítenek erőműveket. A gyár naponta átlagosan hétezer motort állít elő, de előfordult az is, hogy egy nap alatt nyolcezer motor készült. Ha összesítve nézzük, akkor is igen szép az Audi termelése: 2005-ben legyártották a tízmilliomodik motort, 2011. április 8-án, pedig elkészült egy 170 lóerős TT Coupé. Ennek az Audinak az volt érdekessége, hogy benne található a húsz milliomodik Győrben készült motor!

Audi Sport TT Cup

Hányfajta motort készítenek Győrben?

Sokfélét, ha minden variációs lehetőséget beleszámolunk, akkor Győrből 270 fajta verzióban kerülhetnek ki motorok. A legkisebb az 1,2 literes négyhengeres, a csúcsot a hatliteres, tucathengeres jelenti. A teljesítményskála 86-tól 570 lóerőig terjed, az itt gyártott erőművek negyvennél több típusba kerülnek beszerelésre.

Audi Sport TT Cup

Hogy történik az autógyártás Győrben?

A TT-k készítése úgy működik, hogy az Audi németországi üzeméből, vasúton érkeztek a fényezett karosszériák, amelyek Győrben kapták meg a motort, váltót és minden mást alkatrészt, hogy kész autó legyen belőlük. A változást az A3 Limusine hozta, amely 2013-tól teljesen Győrben épül. Ezért a meglévő gyár mellett felépítettek egy teljesen új karosszéria és festő üzemet, ahol az új Audi születik.

audi_tt_016

Hányan dolgoznak az Audinál?

A 2007-ben 5845 dolgozót foglalkoztatott győri üzem, 2009-ben 5624-et, 2010-ben 6138-at, 2011-ben pedig már 7322-öt. 2012 áprilisában túllépték a nyolcezres létszámot, a kilencezredik munkatárs 2013 februárjában öltötte magára a piros és szürke színekben pompázó munkaruhát, a tízezredik pedig 2013 szeptemberében lépett be. A növekedésre jellemző, hogy 2014 nyarán átlépte a munkatársi gárda létszáma a tizenegyezer főt.

Audi_TTS 4

Meg lehet nézni, hogy készülnek az autók, motorok?

Egy jelképes belépődíjért cserébe természetesen megtekinthető a győri üzem, ahol nagyon professzionális a látogatás lebonyolítása. A program népszerűség miatt érdemes jóval a kitűzött dátum előtt érdeklődni, mert több hónapra előre foglaltak a helyek. Az Audinál itt lehet jelentkezni.

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotók: Audi