Ha már a friss 3008-ast a Dakar ralin futó 3008-as DKR-rel reklámozzák, akkor illik valamennyire terepen is bizonyítania a szabadidő-autónak. A hazai bemutatón terepen is kipróbálhattuk az újdonságot.

A 3008-as főbb műszaki adatait, árait itt találja. A belsőről és a külsőről szóló bejegyzést ezen az oldalon nézheti meg, a típus bevezetésének az érdekességeiről pedig itt olvashat. Persze mindenhol sok képet és kevés szöveget talál.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!



Mi nem durvultunk ennyire, mert a széria kivitelt hajtottuk.

uj_Peugeot3008_2016_0027.jpg

A vicc az egészben, hogy bő másfél, két év múlva érkezik az első 4×4 verzió, amit benzines hibrid technika hajt majd, addig be kell érni az első-hajtással. A 3008-as marcona külseje, 21,9 centis szabad-magassága és a jó terepszögei teljesen elhitetik a vásárlóval, hogy minden terepet legyőző 4×4-es modellről van szó.

uj_Peugeot3008_2016_0022.jpg

Az első hajtásos terepes tudásnak a nyitja az elektronika fejlettségében van. Sok éve még a méregdrága sportautók kiváltsága volt, hogy egy szabályzó segítségével megváltoztathatta a sofőr a váltó, a kerékkipörgés-gátló, a futómű és a motor paramétereit. Mára oda jutottunk, hogy kistestvér 2008-ban is elérhető a Grip Control nevű extra (Tapadás kontroll).

uj_Peugeot3008_2016_0023.jpg

A helyszín, ahol ezt kipróbálhattuk egy sóderbánya volt. Ez volt a legjobb terep, ugyanis itt nem lehetett kárt tenni az autók aljában, futóművében, szórakozni és tapasztalatot szerezni viszont jól lehetett.

Uj_ Peugeot_3008_245465451

A váltó előtt lévő forgókapcsolóval lehet a homok, kikapcsolt szabályzás, hó, sár és nehéz terep üzemmódok között váltani. A rendszer mögött sok számolgatás és próba volt, ahol mérnökök kitapasztalták, hogy milyen körülmények között, mennyi kerékkipörgéssel lehet biztonságosan és hatékonyan haladni. (A fotón egy másik modellben található a Grip Control kapcsoló, ugyan ez van a 30008-ban is, csak csinosabb környezetben.)

uj_Peugeot3008_2016_0020.jpg

A próbákon megszerzett adatokat táplálták be a hajtást vezérlésbe, és ennek köszönhetők az eltérő karakterek.

peugeot_3008_1605styp_203_jpg

Mielőtt teljesen elmerülnénk a terepes témában, előtte kell fejet hajtani az Aisin gyártmányú hagyományos automataváltó előtt, mert gyorsan és pontosan működött.

peugeot_3008_1605prod_201_jpg

Kis kitérő, mert érdekes és ritkán látott kép, hogy mi van a váltón belül. Mint egy botkormány a komputer játéknál: nincs semmi mechanikus kapcsolat a váltóval.

uj_Peugeot3008_2016_0026.jpg

Az első körben mindenféle hajtás szabályzást kikapcsoltunk, ekkor a nagyobb ívű kanyarokban jól észlelhető volt a 3008-as orr tolása (alulkormányzottság). Ez könnyen érzékelhető volt, a megoldást a csúszás ellen a gázelvétel jelentette, ennek hatására villámgyorsan stabilizálódott az autó.

uj_Peugeot3008_2016_0024.jpg

Ez egy jó tapasztalat volt arról, hogy a futóműves mérnökök jól végezték a munkájukat, mert az autó jó indulatú, és nulla elektronikus beavatkozás ellenére jól kezelhető. Ezekben a körökben viszonylag sokat mozgott a kocsi és jól ki lehetett tapasztalni.

uj_Peugeot3008_2016_0025.jpg

Mivel egy autó volt csak a homokos száguldásra beállítva, így a szabályzás nélküliség mellett csak a homok módot próbáltam ki. Érezhető volt a különbség.

uj_Peugeot 3008_0073

Itt már működött a kerékkipörgés-gátló, de azért hagyta a kerekek túlpörgését, a csúszkálás, orrtolás jóval kevesebb mértékben volt jelen. Érezhető volt a jelenléte, olyan volt, mint amikor a megadott keretek között lehet játszani.

uj_Peugeot 3008_0071

Ami lejött a homok módban (kaktuszos dűne a jele), hogy több teret ad a játéknak, csúszásnak, de ez biztonságosan van tálalva. A határokra érkezvén bekapcsol a menetstabilizáló (ESP, ESC).

uj_Peugeot3008_2016_0029.jpgA francia autókat ezekért a szellemes öltetekért és persze a kényelmükért szeretem: az ajtó fém borításán található egy műanyag burkolat, ez védi és tartja tisztán a küszöböt.

uj_Peugeot3008_2016_0030.jpg

Terepezés után vagy esős időben való közlekedéskor ilyen marad a küszöb, nem lesz koszos ki és beszálláskor a nadrág, a szoknya és a harisnya. Ez igen jó ötlet!



Ilyen durva terepen, ilyen tempóban sose fogják vezetni a széria 3008-at.

A 3008-as főbb műszaki adatait, árait itt találja. A belsőről és a külsőről szóló bejegyzést ezen az oldalon nézheti meg, a típus bevezetésének az érdekességeiről pedig itt olvashat. Persze mindenhol sok képet és kevés szöveget talál.

Fotó: Autoblogger, Peugeot, Red Bull

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!