A világ legismertebb titkosügynökének a megalkotójának profizmusa előtt le a kalappal. Kennedy elnök és sok millió ember kedvenc írója nem csak a kémek, hanem az autók világában is igen járatos volt. Fontos megjegyzés: a Bond történetek olvasva a legjobbak!

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

A 007-es sztori kb. három éve kezdődött Budapesten. A Blaha Lujza tér sarkán, a villamos megálló végével szemben volt a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár VIII. kerületi lerakata, ahol régi, állományból kivont műveket árultak. Mázlistának mondhatom magam, mert potom pénzekért sikerült kincset érő könyvekhez hozzájutnom. Az autóbuzis tutiság az Automobil Revue katalógus folyam 1981-es és 85-ös kiadása. Pontosan nem tudom mit sikerült még vételezni, de a fentiek mellett a legnagyobb kincset két magyar nyelvű James Bond könyv jelentette.

amDB5jbond

A Gyémánt örök és a Goldfinger került a tulajdonomba. A 2008-ban ünnepelték Fleming százéves szülinapját, aki tizennégy 007-es művet írt. Idén Albert Romolo Broccolinak az évszázados születésnapja előtt tisztelgünk, ő vitte filmre az ügynök kalandjait. A Bond művek sikere betudható annak is, hogy a témának a szakértője volt Fleming. A tengerészethez tartozó titkosszolgálatnak az állományában tartozott és kommandósként is szolgált a második világégés alatt. Gyakorlatilag a saját és mások sztorijait vetette papírra.

Az autókért való rajongásáról nem találtam adatot, a két könyvet olvasva igazi autóbuzi lehetett vagy szimplán rendkívül profi író, mert a különféle szakterületek amiről írt, szuper alaposak és precízek. Pl. méregtelenítő programon is részt vett Bond és elkezdett egészséges táplálkozni… A spéci yacht és a Karib-tengeri kikötő leírása is mutatja az alaposságot.

150610rma

Jól mutatja a valakinek az írói nagyságát, hogy miként jelzi előre a jövőt. Hátborzongató előrejelzés adtak a tudományos fantasztikus könyvek a második világháború előtt, után, mert előre vetítették az űr meghódítását. Fleming autó téren is kiváló látnok volt.

A gyémántos mű 1956-os, a Goldfinger három évvel utána született. Bondnak volt egy kampós kezű CIA-s segítője, Felix Leiter, ez a fickó egy Studillac-kel járt. A gép kívülről nyitott Studebaker, belül Cadillac motor, megváltoztatott áttételek, futóművek, hatékonyabb fékek. A New Yorki műhely által megcsinált masinát, Daytona homokos partján, egy mérföldes távon próbálta ki… 202 km/órát ment a gép az 1,6 km végén. (Ez nem rossz teljesítmény, mivel 1950-es éveket írunk, ezen felül Daytona homokos partján voltak a Nascar előd versenyei  a II. világégés  előtt…)

Leiter előad egy eszmefuttatást a Studebakerről, megemlíti a francia Raimond Loewy-t, aki a tervezője volt a márkának. Az egy példányos gyártás, az igény szerinti autó készítés nagy valószínűséggel létezett akkoriban, de mostanság terjed igazán gazdagéknál. (Lásd az Autótuning című könyvem utolsó fejezetét.)

_DSC0758

Miközben utaztak a Studillacben, szórakoztató szócsatákat vívtak az amerikai és az angol autókról, saját nemzetük a gyártmányai mellett érveltek. Bond a Gyémánt örökben Angliában egy öreg Bentley-t hajtott, a Goldfingerben pedig már Aston Martin DB3-al közlekedett. Az egymás húzása az autókkal szintén bizonyíték, hogy Fleming a négykerekűekben nagyon ott volt a szeren.

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotó: Aston Martin