A Ford a tengerentúlon az év vége felé kezdte árulni az új F150 Raptort. Európában más a módi, a Ford raliautóit készítő M-Sport két részlege fogott össze, és állította talpra a Ranger Van-Sportot, amiből VR46 néven is kihoztak egy limitált szériát. + kis M-Sport történelem.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

2010 Rally Finland

A felvezetés kissé hosszú, de így érthetőbb. A történet Malcom Wilson hajdani raliversenyzővel indult, aki 1979-ben kezdte a raliautó építést. (Szemből nézve,  jobb oldali úr.)

moremsportshistory

Sok éve már a cége, az M-Sport tervezi és versenyezteti a Ford gyári raliautóit.

Ari Vatanen and David Richards at the Group B_Autoblogger.hu

Apró szépséghiba, hogy a Ford legutolsó vezetői rali világbajnoki címét a képen látható páros, Ari Vatanen és Dave Richards szerezte. Ha nem ugrik be az időszak, nem probléma, az urak akkoriban kicsit fiatalabbak voltak.

SONY DSC

A dátum 1981, az autó egy privát alakulat által futtatott Ford Escort RS 1800 volt… A sikerhez Vatanen zsenialitása is kellett. Ők nyertek utolsó előttiként két-kerékhajtású autóval világbajnoki címet, az utolsó, az 1982-ben nyertes Walter Röhrl volt (Opel Ascona 400).2010 Wales Rally GB

Fordnak azóta nem jött össze a vezetői cím, pedig talicskával tolták bele a pénzt… A 2006/2007-es gyártói vb cím jól hangzik, csak sajnos ez a „kutyát” sem érdekli, a Ford múzeumban persze jól mutat a díszes kupa, de a fókusz mindig a rali világbajnokokon van.

2012 Wales Rally GB

2017-ben egy nehéz ellenféllel kevesebb lesz, mert a VW kiszállt a vb harcból, viszont visszatért a Toyota és Citroën is, a Hyundai pedig jön fel, mint a talajvíz. Jövőre – az új szabályoknak köszönhetően – mindenki tiszta lappal indul.

M-Sport_Autoblogger.hu_00231

A vigasz, hogy a műfaj legnagyobb jelenlegi ászát, Sébastian Ogier-t sikerült Malcom Wilsonnal leszerződtetnie.
Az eltelt ralis évek alatt létrejött az új Cumbria-i bázis a tesztpályával, építenek GT autókat a Bentley-nek, ömlenek az R5-öt Fiesták a privát versenyzőkhöz. Ezzel kerestek egy halom pénzt, ami igen tehetősség tette Wilson urat és csapatát.

Ford_ranger-Van_Sport_Autoblogger.hu_008

Kisteherautós, haszonjárműves műfaj úgy kapcsolódik az M-Sporthoz, hogy a lengyelországi versenyautós bázis mellett létrehoztak egy autóbelsőkkel foglalkozó lengyel céget (Carlex) is, és a haszonjárművek egyénibbé tételében utazó Van-Sportot.

Ford_ranger-Van_Sport_Autoblogger.hu_002

A Van-Sport Rangerét az Abenteuer & Allrad terepjárós szakkiállításon leplezték le 2016 májusában, a külsőn jól látszik a változás: átszabott első lökhárító, a tetőn és a hűtőrácsban LED sor.

Ford_ranger-Van_Sport_Autoblogger.hu_012

Aki nem csak a látványra utazik és terepen is használná a Rangert, annak ajánlható a Pedders által gyártott sportfutómű.

Ford_ranger-Van_Sport_Autoblogger.hu_002

A lényeg az M-Sport által végzett hangoláson van és az új alsó védelmen, ami kiterjed a tankra is. Mindez 1399 font költéséggel jár. A Peddersen terepfutómű a szériánál 4,5 cm magasabbra emeli a szabad-magasságot.

Ford-vr46--ranger_Autoblogger.hu_002 A 3,2 liter öthengeres dízel teljesítménye nem sokat változott, a hangja viszont jobb lett, a kipufogó kinézete pedig pazar.

Ford_ranger-Van_Sport_Autoblogger.hu_006

A külső mellett az utasteret sem hagyták érintetlenül, jó kinézetű bőr burkolatot kaptak az első és a

Ford_ranger-Van_Sport_Autoblogger.hu_007

 hátsó ülések is.

Ford-vr46--ranger_Autoblogger.hu_005

A fő fókusz a haszonjárműveken van a Van-Sportnál, ahol becsúsznak olyan modellek is, mint a Transitból és a Tourneóból készült limitált kivitelek, Ken Block vagy Valentino Rossi névével fémjelezve.

Ford-vr46--ranger_Autoblogger.hu_0010

Ami az aktuálisabb, az Valentino Rossi MotoGP legenda két Fordja.

Ford-vr46--ranger_Autoblogger.hu_008

A Rangernél az alapot a Van-Sportos Ranger képezi, ezt tupírozták fel, pl. a tetőn lévő bukóketrec imitációval, ami jól jön erdős, bokros területen.

Ford-vr46--ranger_Autoblogger.hu_007

Ilyen helyre szinte biztos nem viszik le a szürke és a fekete autókat, mert a feltűnő matricázás megsérülne.

Ford-vr46--ranger_Autoblogger.hu_003

Az utastér sem maradt a régi.

Ford_ranger-Van_Sport_Autoblogger.hu_003

A Van-Sport autója több színben érhető el, talán pirosban a legvagányabb.

Ford-vr46--ranger_Autoblogger.hu_006

Az árak a következőképpen néznek ki: a kézi kapcsolású váltóval szerelt változat 35145 fontba kerül.

Ford-vr46--ranger_Autoblogger.hu_001

A csúcs automata kivitel 35995 font, ez közel tízezer fonttal kerül többe, a szigetországban kapható Limited 2 felszereltségnél.

Fotó: M-Sport, Ford, Van-Sport, vr46-custom.com,

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!