A Vignale kivitel az utastérben mutatja meg az igazi értékeit, az ülések, a kárpitok minősége a beltér kulturáltsága nagyon látványos. Sajnos a fokozott minőség-ellenőrzés nem volt elég alapos, mert egy helyen bakit talált a cikkíró.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

A felülről pazar látvány fogadja a nézelődőt.

Kezdjük rögtön a cikis résszel, a Fordnak ezen érdemes lesz javítania, mert a Vignale sajtóanyag nagy része a minőségről és a prémium kiszolgálásról szól. Át lett nézve az autó utastere, a varrások egyenesek, szépek, a bőrök minősége kiváló, az illesztések kicsik és párhuzamosak. Egy „látványos” és bosszantóbb hibát sikerült találni: az automataváltót körülvevő keret jobb oldali része stabilan állt, mintha oda lett volna hegesztve.

Ford_Mondeo_Vignale_04

A bal oldalon viszont az elektromos működtetésű kézifék kapcsolójának a burkolatának a csatlakozását ujjal könnyen be lehetett nyomni, ekkor az illesztési hézag megnőtt vagy három milliméterre. Ilyen bakit még a gyártás elejére rá lehet fogni, remélhetőleg a jövőben nem lesz gond vele. Azért megy ezen a lovaglás, mert a prémium gyártóktól szeretne vevőket elcsábítani a Ford, ott ilyen illesztés megengedhetetlen.
Ezen kívül más minőségi gond nem volt, zörgésmentes az utastér, aminek a nagyságáról úgy a legjobb meggyőződni, ha valamelyik hátsó ülésről a szemközti első ajtó oszlopot nézi, így világos lesz, hogy mekkora tér van a fülkében. A lábterekkel és a deréktámaszos, gyönyörű kivitelezésű első ülésekkel sincs gond.
A C oszlopon lévő kis ablak sokat segít a hátra látásában. A csomagtér mérete óriási (525 liter), ez úgy okozhat gondot, hogy a szélétől mérve a hátsó üléstámla 110 centire van… Ha oda begurult valami, akkor nagyon be kell hajolni, alacsonyabbaknak szinte be kell mászniuk a csomagtérbe. A vicces jelenetek elkerülése végett szerencsésebb előre hajtani valamelyik hátsóülés elemet és így kivenni a holmit, ha nem lehet, marad a hajlongás.

Kütyü fesztivál

A német nyelvű menürendszer volt még bosszantó, ami finoman szólva nem optimális. A Sync II néven fut a központi kijelző programja, ez magába foglalja a navigációt, a hifi vezérlést és a mobil eszközökkel való kapcsolatot. A Microsoft által szállított rendszertől megszabadul a Ford a Sync III-nál, és a gyorsabb, egyszerűbben kezelhető Blackberry által fejlesztetett QNX működteti már a hármas verziót. A váltás, a mostani rendszer jogos kritikájának is felfogható.

A vezetést támogató rendszerek szerencsére sofőr barátok és személyre szabható a beavatkozási mértékük. A kocsi összes verzióját tartalmazó kézi könyv 555 oldalas, úgy hogy akinek nincs gyakorlata az utóbbi egy évben kijött új autók elektronikus szerkentyűiben, az üljön be a kocsijába a könyvvel, alaposan olvasson át mindent és próbálgassa őket.

A párhuzamos parkolás jól működik, még kivezető funkció is van benne, a sáv elhagyás jelző kulturáltan végzi a dolgát, finom kormány rezgések után a műszerfalon felirattal és kávés csészés ikonnal jelzi, hogy pihenjen a sofőr vagy igyon kávét. A követési távolság jelző finoman nevel, mert a sebességmérőben mutatja, hogy túl közel vagyunk, vészesebb helyzetben pedig a vezető előtt lévő piros ledsor felvillan.

A teszt előző részében a 240 lóerős benzin motorról olvashat és hogy ki vásárol majd prémium Mondeót.

Ha kíváncsi a Vignale név történetére és az autóhoz járó szolgáltatásokra ide kell kattintania.

Fotó: Autoblogger

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!