Elsőre érdekes párosításnak tűnik a 240 lóerős benzin motor és a Mondeo Vignale kettőse. A dolog korántsem olyan vészes, mint ahogy gondolnák. Az első kérdés, hogy ki és miért venné? Mennyibe kerül és mennyit fogyaszt?

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Első pillantásra sokkolónak tűnik a 12 480 000 forintos árcédula egy Ford Mondeón, amit 240 lóerős benzin motor hajt, az élmény a második és a sokadik pillantásra is mellbevágó a dízelek uralta európai világban. Eszelve a dolgon, tesztelve az autót és beszélve a Ford alkalmazottal kitisztult a kép. Jó a Ford elképzelése, igazából az értékesítési darabszámok mondják meg, hogy érdemes volt-e beleölni az euró milliókat a Vignale imázsba. Vagy pár év múlva, a felszereltség szintet jelző névvé szürkül, mint a Ghia. (Ez a név is híres formatervező stúdiót takart anno, mielőtt a Ford megvette 1973-ban.)

A vásárlók

A Vignale vevők egy része azok a magánvásárlók, akik nagyon kényelmes, nagyon jól felszerelt, prémium igényeket kielégítő, de nem „vetítős” autót akarnak. Nekik nem hiányzik a feltűnés, a négy karika, a csillag, a kék-fehér embléma vagy a sótlanabb külsejű, botrányba keveredett, prémium lájtnak tekinthető VW. A Vignale vásárlók a kényelmet, a kényeztetést keresik, feltűnés nélkül. Ebből a vásárlói körből Nyugat-Európában viszonylag sok van, itthon sajnos kevés család teheti meg, hogy ilyen szempontok alapján vásároljon autót. A Ford értékesítők kezében viszont van egy nagyon komoly adu, ez pedig kinyit egy új kaput, amin majd „tódulnak” a vevők.

Ford Fiesta, Ford Focus and Ford Transit range

Ez pedig a flottaértékesítés, amiben a Ford igen jó. Példa: x cég, megrendel y mennyiségű Ford Transitot vagy a területi képviselőknek Focus-t. A flotta megrendelésnél már viszonylag „könnyű” beerőltetni az igen szemrevaló, az átlagos Mondeóktól különböző, kényeztető szolgáltatásokkal felturbózott Mondeo Vignalét. Ez az autó a magasabb beosztású vezetők igényeit is kiszolgálja kinézetben, felszereltségben és technikában is. Ez mellé jön a flottás ár, ami igazán csábítóvá teszi a Vignalét.
Ilyen szemszögből már nem csak a fordos alkalmazottak hurrá optimizmusa látszik, hanem egy reális értékesítési lehetőség Magyarországon, hogy ne csak Ford szalon tulajdonosok járjanak Vignale modellekkel.

Külsőségek

A Mondeo közel ötméteres hossza tekintély parancsoló, ez a méret és a nem mindennapi külső mindenkinek szembetűnik, ezért nagyon sokan megnézik az autót, még a másik sávban haladó prémium járgányokból is hosszasan vizsgálták. Aki esetleg a hosszúságtól retteg, az ne tegye.

Ford_Mondeo_Vignale_003

Van egy keveset hangoztatott adat a Mondeóval kapcsolatban, amiről egy szűk, felfele emelkedő hajtűkanyar leküzdése után vált világossá: fordulékony. Könnyedén befordult a hajtűbe, dráma és tolatás nélkül. A kulcsa a dolognak, hogy 11,5 méteres körön fordul a Mondeo… Íme néhány adat: a kb. méterrel rövidebb VW Polo 10,6 a Golf VII 10,9 méteren fordul. Szóval tudnak valamit a Ford futóműves részlegén.
A másik kellemes csalódás, hogy a 235 mm széles, 19 colos abroncsok nem teszik versenyautó keménységűvé a rugózást, a kényelmesség nem vész el, kanyarokban szinte végig semleges marad az autó, gumicsikorgás jelzi, hogy kezdünk a határ közelébe érkezni. A menetstabilizáló később aktiválódik, de ekkor a hátul ülő már valószínűleg szól, hogy túl nagy a tempó és keresi a hányózacskót. Az elektromos motorral végzett kormány rásegítés jól működik, jól lehet irányítani vele az autót, elegendő a visszajelzés kormányon.

Turbós benzines, automataváltóval…

Szeptember 18-án, pont szülinapomon indította útnak a kiagyalója a VW dízel botrányt, előtte nem sokkal állították be a tesztautók közé a magyar rendszámos benzines modellt. A Fordnak bejött a terve, hogy nem hagyta annyiban a benzin motorok fejlesztését, ez az irány náluk EcoBoost néven fut. Szerencsére nem csak háromhengereseket készítenek, hanem kétliteres turbóst is. Esetünkben 240 lóerő és 340 Nm állt a rendelkezésre, ami 7,9 másodperces százas sprintet és 240 km/órás végsebességet biztosít a látványos autónak.

Ford_Mondeo_Vignale_014
A 240 paci első hallásra soknak tűnik, de hozzá kell tenni, hogy a ménesnyi ló 1584 kilót mozgat. A gyorsulás nem fejletépős, hanem kellemesen suhanós, gyakorlatilag minden fordulatszámról jól húz a motor. A benzin motor dízeles karakterisztikájú, a legnagyobb nyomatéka 1500 és 3400 fordulat között található. Ennél is beszédesebbek a sebességekhez tartozó fordulatszámok: 90-es tempónál 1700, 110-nél 2100 a fordulat… Igazi utazó autó.
Amikor átvettem az 537 kilométert futott Fordot, a fedélzeti komputer 15,4 literes átlaga szíven ütött. Civilizáltan közlekedve városban 9,2 körüli értéket mutatott a fogyasztásmérő, közúton 7,8 literre sikerült levinni a fogyasztást. Autópályán ez az érték kilenc liter körül alakult. A motor a mai kor szülötte: közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős és stop-start rendszerrel is felszerelték. Aki sokallja az autó méreteihez, lóerő számához illő fogyasztást, választhatja a régen várt hibridet és a dízeleket. A döntést az ízlés és a számolgatás dönti el, hogy mikor hozza vissza vagy visszahozza-e egyáltalán a drágább árát a dízel.

Ford_Mondeo_Vignale_05

A Ford hatsebességes PowerShift néven futó két tengelykapcsolós automataváltóját lehet a kormány mögötti fülekkel is működtetni, a kellemetlen benne csak a fül anyaga, ami egyszerű műanyag. Ez nem illik a prémium belsőbe. A váltó a padlógázra jól reagál, azonnal visszakapcsol és jól gyorsít. S állásban jobban kiforgatja a fokozatokat, így kevésbé esik vissza a fordulatszám. Az autó karakteréből adódóan, valószínűleg keveset lesz ez a mód használva. A motor hangját csak 4-5 ezres fordulat fölött hallani, addig tökéletesen el van szigetelve. A dupla üvegeknek köszönhetően rendkívül csendes a fülke, a keresztbordákon átmenő gumik hangját hallani csak, a menetzaj bő száz fölötti tempónál jelenik meg.

Műszaki adatok:

Ford Mondeo Vignale 2.0 SCTi EcoBoost

Hossz/szél./mag.: 4978/1852/ mm
Motor: 1999 cm3, 240 LE/ 5500, 340 Nm/1500-3400
Gyorsulás (0-100 km/h): 7,9 s
Végsebesség: 240 km/óra
Ár: 12 480 000 Ft (Alapár: 11 824 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.

Ha kíváncsi a Vignale név történetére és az autóhoz járó szolgáltatásokra ide kell kattintania. Ha a Mondeo Vignale belseje érdekli, akkor pedig ide.

Fotó: Autoblogger, Ford

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!