A Ford nemrégiben elindított Vignale almárkája már itthon is elérhető, a Mondeo limuzinon alapuló változatot sikerült próbára tenni. A Vignale név hátteréről itt talál információkat, a szöveges tesztet itt és itt olvashatja, lentebb a képeké a főszerep.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Ford_Mondeo_Vignale_003

A Mondeo Vignale két karosszéria változatban érhető el, kombi és szedán kivitelben. Nehéz oldalról megkülönböztetni a négy és az öt ajtós Mondeót, a tesztautó a négyajtós volt, azaz a szedán vagy más néven limuzin. Az ötajtós hatalmas ajtaja együtt nyílik a hátsó szélvédővel.

Ford_Mondeo_Vignale_011

A csomagtartóajtó ennél a karosszériánál a hátsó szélvédő kezdetén nyílik. Praktikusság szempontjából jobb a kombi, mert a szedánnál a padló szinttől számítva kb. 30 centi magasan található a rögzített kalaptartó, ami behatárolja a bepakolandó tárgyak magasságát.

Ford_Mondeo_Vignale_022

A csomagtérrel vigyáznia kell az alacsonyabb embereknek és a derékfájósoknak, ugyanis az alapállapotban 525 literes, sík oldalfalakkal határolt pakktér vége 110 centire van a csomagtartó elejétől. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogyha valami elgurult a végébe, akkor nagyot kell hajolni, az alacsonyabbaknak talán fel is kell térdelniük a peremre. Ez akkor gond, ha nem lehet lenyitni a hátsó üléseket és onnan kiszedni a csomagot.

Ford_Mondeo_Vignale_05

Az első ajtókban lévő tárolóban vízszintesen fér el csak az 1,5 literes üveg, ennek hátulütője, hogy a csendes autóban, nagyon hallatszik a víz lötyögése, főleg amikor félig van a palack.  Ez fura hangot ad és van akit idegesít.

Ford_Mondeo_Vignale_024

A tárolás vonalán tovább haladva okos megoldás a két első ülés között lévő könyöklő. A tetejében beépített kártyatartó található, ami nagyon jó ötlet. Plusz pont, hogy fedelet két lépésben lehet kinyitni, így más-más rekesz érhető el.

Ford_Mondeo_Vignale_06

Az autó egyetlen kritizálható pontja a váltókart körülölelő fém borítás melletti műanyag burkolat, aminek a vezető felőli részének a vége nem volt jól rögzítve.

Ford_Mondeo_Vignale_038

Erősebben megnyomva, a rés méret megnő 3-4 milliméterre is, a másik oldalon viszont stabilan állt, mintha be lenne betonozva. Ez volt az egyetlen minőségi probléma az autóban, ez azért kellemetlen, mert a Vignale sajtóanyagaiban és a weboldalon elég sokat foglalkoznak a minőséggel, az extra minőség-ellenőrzéssel. Erre itt ez a baki.

Ford_Mondeo_Vignale_023

A hátsóülésen légzsákkal ellátott övek találhatók, ami tovább növelik az utazók biztonságát. A vezető előtt a műszerfalon piros ledsor található, amely különböző intenzitással figyelmeztet, ha csökken a távolság az előttünk haladóhoz képest. Időnként a frászt hozza a vezetőre és a bent ülőkre a hirtelen előtörő fény és hangjelzés, pl. mikor úgy kerültem ki a kukás kocsit, hogy belekerült az érzékelő terébe a testes autó széle. 

Ford_Mondeo_Vignale_004

Az autón visszatérő motívum, az elnyújtott, hatszögletű mintázat. Ez megjelenik az utastérben is, például az üléseken.

Ford_Mondeo_Vignale_09

Állítható deréktámasz is segítette a kényelmes elhelyezkedést, ami a vezető oldalán elektromos motorral, az utas ülésén pedig kézzel lehetett beállítani. A bal első ülés memóriás és három állást jegyez meg.

Ford_Mondeo_Vignale_027

A megszokott Mondeo belsőtől az eltérést a bőrrel burkolt műszerfal (szép varrások, jó kidolgozás) és a jobb anyagok jelentik. A felszereltség részét képezi a fűtött első szélvédő, amely felismerhető az üvegben lévő cikk-cakkban futó fűtőszálakról. Ha nappal nem fókuszál rá az ember, akkor észre se lehet venni. Este, a szembe jövő autók lámpafényei X-ként jelennek meg miatta, ezzel sajnos együtt kell élni. Hideg reggeleken, mikor a szélvédőt jég borítja, viszont jól fog jönni a szélvédő fűtés.

Ford_Mondeo_Vignale_026

A mondeós örökség a középkonzol, aminek az aljából három irányból is ki lehet venni a letett holmikat.

Ford_Mondeo_Vignale_0010

Az autó tükrözte a Ford “kütyü mániáját”, magyarán dugig pakolták különféle elektronikus segédletekkel. Az arzenál része az automata parkolás, amely pazarul működik.

Ford_Mondeo_Vignale_037

A váltó jobb oldalán lévő gombot benyomva, lassú haladáskor keresi az alkalmas parkolóhelyet, majd visszatolatva, klasszul beáll, teljesen párhuzamosan a járdaszegéllyel.

Ford_Mondeo_Vignale_030

A sávátlépést figyelő rendszer már nem ennyire szimpatikus, bizonyos mennyiségű sávon belüli “kószálás”, záróvonal megközelítést követően kiírta, hogy a műszerfal bal oldalán megjelenő kis szöveg ablakban, hogy tartsak pihenőt és megjelent a kávé ikon. Jó ez a gondoskodás, odafigyelés és a kormány rezegtetés, de mikor a kormányon lévő gombbal kell leokézni és eltüntetni a feliratot, ráadásul ezt sűrűn kell csinálni az idegesítő. Tudom, nem kell mondani: figyeljek jobban oda, vezessek egyenesebben.

Ford_Mondeo_Vignale_07

A központi kijelző német nyelvű volt, okostelefonnal nem lett párosítva. A német nyelvű navigáció használatára volt pár bátortalan kísérlet, de a nyelv és kezelés bonyolultsága miatt feladtam a harcot.

Ford_Mondeo_Vignale_005

A külső vonzza a figyelmet: a Vignale-t a hatszögekkel díszített hűtőrács különbözteti meg a hétköznapi Mondeóktól.

Ford_Mondeo_Vignale_08

Így néz ki az előd Mondeo lámpájánál vékonyabb, mandula formájú hátsólámpa. Az Ecoboost felirat elárulja, hogy turbós, benzines motor hajtotta a Vignalét.

Ford_Mondeo_Vignale_014

Íme a motortér!

Ford_Mondeo_Vignale_019

A kép bal oldalán látható csőtől jobbra lévő terület gyakorlatilag gyűrődő zóna: itt foglalnak helyet a hűtők, a lökhárító tartói és az energia elnyelő anyagok.

Ford_Mondeo_Vignale_015

A Ford ezerrel népszerűsíti a turbós benzinmotorokat, ezek EcoBoost néven futnak.

Ford_Mondeo_Vignale_017

A motor borítás belseje így néz ki.

Ford_Mondeo_Vignale_016

A csupasz motor pedig így.

Ford_Mondeo_Vignale_018

A műanyag borítás rögzítéséről ilyen elemek gondoskodnak.

Ford_Mondeo_Vignale_028

Ez a szöveg ad némi reményt a fogyasztás csökkenésre: a tesztautó még a bejáratós időszakban volt, mert 537 kilométerrel vettem át és közel ezret hajtottam bele.

Ford_Mondeo_Vignale_006

A króm keretes ködlámpák és a hatszöges hűtőrács különbözteti meg a Vignale kivitelt az átlagos Mondeóktól.

Ford_Mondeo_Vignale_035

A krómozott kipufogóvég a lökhárító széleinél jól mutat, harmonizál a hátsólámpákkal. Mindez látszat: a kipufogó gázok nagy része nem ott távozik, hanem alul, ugyanis a lapos ovális nyílás előtt ér véget a hagyományos kipufogócső… Ha nem tudták volna: PR világban élünk, ahol sokat adnak a látszatra!

Ford_Mondeo_Vignale_008

Az autó méretei remélhetőleg lejönnek a képekről, 22 milliméter híján öt méteres a hossza. A nagyság belülről is érződik, a hátsóülésekről előre pillantva látszik igazán mekkora a tér. Jól el lehet férni. A méretek ellenére meglepően fordulékony a Mondeo: 11,5 méteres körön fordul!

Ford_Mondeo_Vignale_029

A vevők hiúságára és kényelem szeretetére építő Vignale projektről csak az idő és az eladási darabszámok mondják majd meg, hogy mennyire lesz sikeres. A fő érv mellette felénk, hogy a kék ovál nagyon jó a flotta eladásokban, a Mondeo pedig ideális flotta autó. A megrendelt autókhoz társítva a Vignale kivitelt, valószínűleg egész jó ajánlatokat lehet kapni.

Ford_Mondeo_Vignale_031

A Ghia formatervező stúdió a Vignalével egy időben vált Ford tulajdonná (1963). A Ghia jó ideje csak egy magas felszereltségi szintet jelent, a régi fénye már teljesen elkopott, remélhetőleg nem jut ilyen sorsra a Vignale almárka.

Fotó: Autoblogger

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!