Az új Ford Mondeóval való ismerkedést a legjobban felszerelt kivitellel sikerült kezdeni, amely olyan osztályba kalauzol el, ahova sok autómárka szeretne tartozni: a prémiumba. Bemelegítésként a Vignale név hátteréről és a vele járó szolgáltatásokról olvashat. A motorról itt, a belsőről pedig ide kattintva tájékozódhat.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Az ismerősök, kollégák, rokonok előtti műveltség és nyelvismeret fitogtatása érdekében a Vignale gyorstalpaló nulladik része, hogy a nevet vinyálének kell ejteni. Így Ön nem ég be úgy, mint én az újdonságról mindent tudó fordos Vignale specialista hölgy előtt.
A név Alfredo Vignalétől származik (1909-1969), aki a Torinóban élt és 17 évesen már a Giovanni Farina műhelyében hajlította és kalapálta a fém lemezeket. (Ez a cég később Pininfarina néven vált világhírű karosszéria építő és formatervező stúdióvá.) A leginkább független művésznek tekinthető vállalkozó szellem a második világháborút követően alapította a Carrozzeria Vignale elnevezésű cégét. Tehetségéről számos gyönyörű Ferrari, Maserati, Aston Martin tanúskodik, Kelet-Európához köthető munkája is van: a Tatra 613 külsejét is Vignale úr rajzolta.

Alfredo_Vignale

Alfredo Vignale 1969-ben adta el a vállalatát, a vásárló a sportkocsigyártó De Tomaso volt, aki a Carrozzeria Ghiával egy időpontban vette meg a Vignalét. A Ford, a kalandos életű olasz sportautó gyártól 1973-ban vásárolta meg két jól hangzó márkanevet. Ettől kezdve leginkább az olasz autók és az autó történelmet ismerők előtt volt ismert a név. Alfredo Vignale sokat nem élvezhette az életművért kapott extra bevételt, mert az eladást követő harmadik napon, Maseratiját hajtva, közlekedési balesetben életét vesztette.

Új korszak

A jól hangzó márkanév újraélesztésére 2014-ig kellett várni, mikor tavasszal bemutattak Milánóban egy S-Max tanulmányt, amely pazarul fel volt szerelve és leginkább belül különbözött a hétköznapi társaitól. Ez nem a véletlen műve volt, ugyanis a Fordnál az eladási adatokat és vevő felméréseket nézegetve rájöttek arra, hogy elég sokan rendelik meg alaposan extrázva a nagyobb autóikat. Az említett történések végeredménye az európai Fordnál a Vignale almárka elindítása volt.

Exclusive Vignale Collection
A nevet újra felmelegítették és a köztudatba dobták, amihez hozzájárult, hogy számos, az almárka stílusát viselő tárgyat, ruházati kiegészítőt is terveztek. Ezt követte a különféle dizájn kiállításokon való megjelenés, a Weekender táskájuk pl. formatervezési díjat is nyert. A Vignale Mondeo könnyen felismerhető a különleges hűtőrácsról, a csak ezekre a modellekre jellemző króm csíkoktól és az ovális, króm keretes kipufogóról. A Vignale Mondeo az elegáns négyajtós és a praktikus kombi karosszériával érhető el, a kocsi négyféle különleges metál színben és többféle egyedi könnyűfém tárcsával rendelhető. Persze belül is azonnal észlelhető a különbség.
A Vignale imázs része, hogy szűkössé tették az elérését. Nem minden Ford kereskedésben rendelhetők meg prémium modellek, Magyarországon egyelőre három kereskedés kapta meg a jogot az értékesítésre, ezért Budapestre, Budaörsre vagy Szentendrére kell utaznia annak, aki prémium Mondeót akar venni. Itt a témában kiképzett értékesítők, a Vignale sarok és a vásárlókat övező extra figyelem segíti a pénz elköltését.

Ford Vignale

Nálunk az ősszel indult az értékesítés, azért a Fordnál se tiszta minden: a tesztautón egy darab Mondeo felirat sem volt, közben a hivatalos típus név Ford Mondeo Vignale. A valenciai Ford üzemben az utolsó műveleteket a Vignalékon kézzel végzik, ezen felül száz ponton végre hajtott extra minőség-ellenőrzésen esnek át az autók. Ide majd lesz egy megjegyzésem, ami gyakorlatilag az egyetlen kritika az autóval szemben: porszem került a gépezetbe és bukott a minőség-ellenőrzés.

A termék élmény

Ha valaki Vignale modellt vásárol, akkor kap egy telefonszámot és kódot (Vignale One Call center), amelyen éjjel-nappal tudja intézni a kötelező szerviz időpontját és sok minden más autóhoz köthető dolgot. Ezt követően kimegy a Ford alkalmazott az autóért, elhozza, megtörténik a szerviz és vissza is viszi a tulajdonos lakására vagy munkahelyére. Jár még mellé  szükség esetén csere autó intézés, ezen felül havonta egy ingyenes külső és belső mosás. Így kíméli a Ford az ügyfél drága idejét és energiáját a vásárlás után is.

A kék ovál ilyen módon indult el prémium felé, hogy tehetősebb vevőket magához csábítsa. Ez azt jelenti, hogy a Vignale modellek a vásárlástól számítva, különleges ügyfél élményt és ügyfél igényt elégítenek ki. Ez a megkülönböztetett bánásmódot teszi az autó mellé a gyár. Fontos megemlíteni, hogy ez az első tulajdonosra vonatkozik, ha például a cégnél máshoz kerül az autó, akkor az a személy kapja az ügyfél kényeztetést, aki vezeti az autót. Második tulajdonosként már csak a kényelmes autót élvezheti.

Benedek Attila

A teszt következő részében a 240 lóerős benzin motorról olvashat és hogy kinek adják el a Vignale modelleket. Ha pedig a beltér érdekli, akkor kattintson ide.

Fotó: Autoblogger, Ford

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!