Ford Fiesta bemutató – Változó idők

0

Szokatlan dolog történt a legfrissebb Fiesta bemutatóján, ami mutatja, hogy miként változik a média és a világunk. Bejöttek az autós-újságírók játékterébe olyan médiamunkások, akik első pillantásra nem odavalók. Egy másik szempontból nézve pedig teljesen odavalók, akikre nagy szükség van, mert így a sajtósok könnyebben formálhatják a fogyasztók világképét.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Az első szokatlan dolog az volt a fordos rendezvényen, hogy nem csak megszokott kollégákkal találkoztam, hanem rengeteg hölgy is jelen volt. Olyan beszélgetés foszlányokat kaptam el, mint a “Az x márkájú hidratáló nagyon klassz és a DM-ben vettem egész jó áron.”

A látvány meglehetősen jó volt, mikor a liftben 4-5 kellemes hölggyel utaztam, nem beszélve arról, amikor a bemutatón ez a kép tárult a szemem elé.

Persze voltak kollégák, akik morogtak, mert sokan voltak a “jövevények” között olyanok, akiknek még jogosítványuk sem volt. Az arány riasztó volt: hatvan körüli médiamunkás kapott meghívót a bemutatóra, ebből 27 volt, aki nem autós területről jött…

A közel harminc fő, az úgynevezett life-style média vonalhoz tartozott. Amibe beletartoznak a hagyományos papíros kiadásban megjelenő női magazinok, a nőknek íródott blogok és más, zömmel hölgyeknek szóló médiumok.

Ezért fordultak elő olyan jelenetek, hogy előszeretettel szelfiztek az autóval vagy csináltak fotót a tesztautóval. Ahol persze fontos szempont volt, hogy jól álljon a haj és a ruházat.

A tesztautó választásnál is voltak gyöngyszemek, nekünk a szín csak a fotózás miatt szempont, fő lényeg a motor és a váltó. A hölgyek a tesztautót a színe szerint választották, a többi terület nem érdekelte őket.

Előnye is volt a nem szakmabeliek eljövetelének: az ebéd előtti szünetben volt egy halom üres tesztautó, mert a hölgyek csapatba verődve koktéloztak, csiviteltek a legfrissebb divattrendekről, receptekről és a fiestáról.

Ez a hátránya, ha a rendezvény turisták által kedvelt helyen van: az ázsiai hölgy betévedt a bemutatóra és nem érti, mi ez a sok ember és a kiállított autók. Az egyik helyszín, a Várkert Bazár volt.   

Az, hogy hígul szakma, és a bemutatóra eljött például mobiltelefonos, komputeres szakújságíró az érthető, mert kis standdal kiállított a B&O Play és egy demó autót is meg lehetett hallgatni.

A dán cég váltotta a Sony-t, ezentúl a hifi rendszert ők tervezik a Fordokba, a váltás jól jött, mert a prémium termékeik jól kapcsolhatók az autók fiatal vásárlóihoz. (Ez inkább nyugat-Európában valósul meg.)

A rendezvény koncepciója az volt, hogy az új Fiesta minden érzékszerve hat. A bemutató vendége volt Zólyomi Zsolt, aki az “ország orra”, parfümőr, ő a hölgyek legnagyobb megelégedésére, illatfelismerős játékkal szórakoztatta a megjelenteket.

A rendezvényen mutatták be Dobó Katát, aki a Fiesta arca lett. A színésznőről kiderült, hogy már tízéves a fordos, fiestás múltja. (A képen a Ford sajtósával, Györke Orsolyával látható.)

A művésznő autóját is kiállították, ami egy menta színű, jól felszerelt Fiesta.

A magyarázat a végére maradt, hogy miért volt tele, elviekben nem odavaló “kollégákkal” a rendezvény. Az oka, hogy az újdonság megcélzott közönsége a nők, hozzájuk kellett eljuttatni az üzenetet, hogy megérkezett a legfrissebb Fiesta, aminek az arca, a híres színésznő. Ezért kellett a hazai médiumok “egész pályás letámadása”.

Megérte a befektetett munka, a végeredménye a Fiesta bemutatónak: két tévécsatorna és két rádió is beszámolt a kisautó megjelenéséről. Ezen felül 50 fölötti online megjelenés jött össze, kb. egy hét alatt.

Fotó: Autoblogger, Ford

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!