Az Év autója díj hátteréről szóló eszmefuttatást követően jöjjön az izgalmasabb dolog, a jóslás: vajon kinyeri a 2015-ös Év autója címet?

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

A 2015-ös döntőbe hét autó jutott, ezek ABC sorrendben a következők: BMW 2-es Active Tourer, Citroën C4 Cactus, Ford Mondeo, Mercedes-Benz C osztály, Nissan Qashqai II, Renault Twingo és a VW Passat. Az előző évek tapasztalatából ítélve, szinte biztos nem lesz év autója a BMW első-hajtású egyterűje, a Mercedes C osztálya és a végtelenségig finomított Qashqai.

Der neue Volkswagen Passat und Passat Variant

Elviekben győztes a tölthető hibrid kivitelben is elérhető új Passat, amely igen magas színvonalú technikát, kiváló kidolgozást és biztonságot mutat fel, amit a konkurenciának igen nehéz lesz felülmúlni. Ellene szól, hogy nem túl fantáziadús, egyen VW külseje van, drága, “pechjére” 2010-ben a Polo, 2013-ban pedig a Golf VII nyert.

Ford_új Mondeo

A Passattal egy ligában van az új Ford Mondeo, amelyet pár éve a tengerentúlon már forgalmaznak Fusion néven. A csúszás oka az európai gyártás kalandos beindítása, ami a belgiumi gyár bezárásával indult és a spanyolországi üzem korszerűsítésével, felszerszámozásával végződött.

Ford Fusion Times Square Launch

A késésben kellemetlen, hogy a Fusion Hybrid, a tengerentúlon, a személyautók között 2011-ben nyerte el az Év autója címet… A győztes autó 2009 márciusában került a szalonokba, szerencsére a Ford fejlesztett a technikán, mert kint 2012 októberétől kapható az újabb verzió, ami pozitív, hogy az Atlanti óceán túlpartján 2013 februárjától már elérhető a tölthető hibrid kivitel.

2012 Ford Fusion Hybrid

A Mondeo széles motorválasztékával, hibridjével és az 1455 kilós autóba épített, egyliteres, háromhengeres 125 lóerős turbómotorral tűnik ki a szürkeségből. Ez a verzió a flotta piacon az alacsony CO2 kibocsátásával, elviekben kicsi fogyasztásával, nagy karosszériájával nyerő kombináció lehet. Jó belépő árral pedig a maga módján kaszálhat, mert a külsőségekre sokat adó magánembereket, cégvezetőket gyorsan meggyőzheti a nagy test, a sok kütyü, a kis motor és a jó ár házassága.

A szavazás menetéről, hátteréről, hogy ki, hova húz, Csikós Zsolt publikált viszonylag sokat. A két nagy autó esélyei azért kicsik, mert a szavazók között relatíve sok a délről érkező szakújságíró vagy az oda húzó cikkíró, ők pedig támogatják a hazai iparukat.

Citroen_Cactus_bemutato_002

Tippem az első helyre a Citroën C4 Cactus, amely eredeti ötletekkel megtűzdelt, használható, igazán cool autó. Hátrányok között megtalálható a roló nélküli napfénytető, a csak egyben dönthető hátsóülés, és más, a mindennapi használatot kisebb-nagyobb mértékben bosszantó dolog.

Citroen_Cactus_bemutato_010 Ezeket remekül ellensúlyozza a Cactus formája, az első ülések foteles kialakítása, kényelme, variálhatósága, a felhasznált anyagok, a dögös formaterv, a cserélhető betétek a karosszérián és az autó személyre szabhatósága. A hetes fogatból ezzel az autóval sikerült mennem, a BMW újdonságában pedig utaztam pár kilométert.

Renault-Twingo 04

A Citroën „ellen szól”, hogy tavaly a PSA cégcsoport autója nyert, a Renault pedig régen győzedelmeskedett már. A Renault Twingo farmotoros elrendezése igazán eredeti és nagyon jól kilóg a mai kisautók közül. A Smarttal közös technikát felvonultató kiskocsi végre olyan megoldásokat mutat fel, mint a legendás első generációs Twingo.

Renault-Twingo01Az alapmodelljének a gyenge motorteljesítménye az egyik negatívuma, a másik ellene szóló érv, hogy a gyártás tavalyi beindulását követően, idén nyárra már átváltoztatják az alapkivitel váltójának az áttételeit.

A jóslás megtörtént, a helyességéről március másodikán lehet meggyőződni.

A szavazás háttéréről és hogy mely két magyar autós-újságíró van a zsűriben, itt olvashat.

 

Fotó: Autoblogger, Ford, Renault, Volkswagen
Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!