Tavaly ősszel volt a felfrissített SX4 S-Cross bemutatója és teszt vezetése, ennek a programnak részeként volt egy gyár látogatás. Ebben a részben az autó összerakását láthatja, elég részletesen. Megnézheti, hogy néz ki egy hátsó differenciálmű csupaszon vagy egy jobb kormányos Suzuki beltere.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

A gyártócsarnoknak két szintje van, az első emeleten lévő futószalagon közlekednek a nyers, a fényezett karosszériák és a félig kész járművek.

A festett karosszériák fentről érkeznek a szerelősorra.

Az ajtók is fent utaznak. A fényezett nyílászárókat leveszik a kocsiról, mert nélkülük sokkal egyszerűbb a szerelés, ezen felül nulla az esélye a sérülésnek.

Meghatározott sorrendben kerülnek a fényezett karosszériába az alkatrészek, itt még a szalag elején vagyunk, mert szinte üres a Suzuki.

Szorgos női kezek szerelik a Suzukit, minden mozdulat ki van számolva és minden munkafázis időre megy.

A számtalan kábeltől, vezetéktől elég kuszának néz ki az üres motortér.

A dolgozók nem csak elektronikus úton tudják leolvasni a készülő autó felszereltségét és minden fontos adatát: a motorháztetőn rögzített papír is tartalmazza az információkat.

A sor mellett találhatók a beépítendő alkatrészek. Ezeknek nincs külön raktáruk, csak annyi található a gyárban, amennyit a lát az olvasó. A beszállító időben érkezteti a szalag mellé őket, a just in time rendszernek hívott megoldás ezért takarékos és hatékony.

Ez az önjáró szerkezet viszi a komplett műszerfalat a gyártósorra, most éppen egy újabb szállítmányért megy.

Itt megpakolva látható. A felső rekeszekben találhatók a kötőelemek, amelyek segítségével rögzítik a fülkében a műszerfalat.

Így néz ki beépítve a műszerfal, ez éppen egy jobb kormányos kivitel.

Futómű alkatrészek.

Ez a hátsó futómű, ami nemsokára beépítésre kerül.

A hátsó differenciál – a 4×4-es rendszer lelke – itt még a sor melletti összerakáskor.

Az All-Grip típusjelzésű modell hátsó differenciálműve, másodpercekkel a beépítés előtt. 

Itt már a helyén van a futómű, az autó megy tovább a következő munkaállomásra.

Az utolsó ellenőrzés.

Ezek kardántengelyek, ez az alkatrész viszi a hátsó differenciálhoz a motor erejét.

Kipufogók.

A beépítésre váró motor, ez a sor vége felé kerül bele a karosszériába. Ezt a műveletet is gépek segítik és mint a legtöbb autógyárban, itt is házasságnak mondják a beépítési műveletet.

Fotó: Autoblogger

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!