Sokan nem értik a Dakar rali óriási nézettségét, összeszedtem pár adatot, hogy világos legyen, miért ez nagy kedveltség. Durva számok és sok szép kép következik.

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

A Dakar rali a világ második legismertebb és leginkább követett technikai sportja, 90 százalékos ismertséggel a F1 vezet, mögötte 77 százalékkal ott Dakar. A rali vébé (WRC) 50 százalékától néggyel marad el a MotoGP, utána jön a WTCC (27%), majd a megbízhatósági vb (WEC), 17 százalékkal.

Média: a világ 190 országában, 70 tévéadó tévéadó számol be a raliról napi rendszerességgel. A 2017-es versenyre 1460 újságíró akkreditált, a tévések 1200 óra adást sugároznak.

A Dakar rali közösségi oldalait kétmillió rajongó követi, a helyszínen 4,4 millióan nézik a versenyt. A rali néző barát, mert a viadal ideje alatt 13, úgynevezett nézői parkot és két Dakar kiállítást is felállítottak.

A három rendező országban 400-nál több szociális projekttel segítettek, ezen felül komolyan hajtja előre a gazdaságot és a turizmust a kéthetes megmérettetés. Csak a verseny, 381 millió dolláros bevételt generált a házigazdáknak!

A Dakar nem csak egy autó és motor verseny, hanem logisztikai csúcsteljesítmény is. A rendezőség létszáma gigászi, mert a három országban a rali idején 22 ezer rendőr, katona, biztonsági őr vigyáz a nézők biztonságára és a közúti közlekedés rendjére.

A rali indulása előtt pár hónappal már elindítottak jó néhány felvilágosító kampányt a helyi rádiók, újságok és szórólapok segítségével. 51 zárt nézői zónát alakítottak ki.

491 résztvevő és 391 jármű indult a 2016-os ralin. Ebből 50 kamion, 83 autó, 37 kvad, 146 motor és 10 darab, autókhoz sorolt UTV, ami autószerű, kormánnyal irányítható, kétszemélyes quad.

A november 24. és 25.-én történt franciaországi behajózáskor 600 fölötti járművet nyelt el a szállítóhajó. A versenyzők 59 országból érkeztek.

A mezőny három országot érint (Argentína, Bolívia és Paraguay) a mért szakaszok száma 12, ezeknek össztávja meghaladja a 4000 kilométert. A szakaszokból hat, 3000 méteres magasság fölötti területen halad.

A résztvevők egészségügyi ellátásáról egy-egy helyi kórház, egy repülő kórház, hét helikopter, hatvan nővér és 32, mentésre alkalmas orvosi jármű gondoskodik.

A támogatók között megtalálni az Iveco-t, a Hondát, a Toyotát és a BFGoodrich-ot is.

Amiről kevés szó esik, az Thierry Sabine, a szakállas francia zseniális ötlete volt, hogy a holt idényben rendezzen autóversenyt. Sabine hozzáállásáról, kalandvágyáról, szervezőkészségéről elég sokat olvashat a szakirodalomban. 

Sabine örökségét az A.S.O. vitte tovább, róluk meglehetősen kevés szó esik, érdemtelenül. A cég alapjait Émilien Amaury (1909-1977) rakta le, aki a második világháború után években hozott össze egy média birodalmat, amiben a L’Équipe és más sporttal foglalkozó újságok találhatók. Amaury persze élt-halt a kerékpározásért.

A családi üzletet fia vitte tovább, Philippe (1940-2006) olyan jelentéktelen kerékpár versenyek rendezését is folytatta, mint a Tour de France.

Az A.S.O. betűk mögött az Amaury Sport Organisation található, amely rendezi a Dakar rali mellett a Vueltát, a Paris-Roubaix, Párizs maratont és persze a korona ékkövet a Tour de France-t.

A rali népszerűsége nem véletlen, minden kategóriában szoros verseny várható és van is. Drámai fordulatok már az első napokban alatt is előfordulhatnak, mi lesz a végéig?

Fotó: gyárak, Red Bull, Wikipedia

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!