A Bridgestone ötletesen mutatta be a legfrissebb gumiabroncsát, amivel 80 kilométert lehet megtenni, maximum 80 km/órás sebességgel. Defektesen.

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

A rendezvény arra is jó példa volt, hogy miként lehet egész jó megértést adni a bemutatandó termékről, amit után a cikkírók és az olvasók is megértik, miért “kell” a gumicserekor a japán márkára váltani.

Bögös Sándor volt a műsorvezető, aki ezúttal átállt a barikád másik oldalára, mert igazából a Jazzy Rádió műsorvezetője és autós-szakíró.

Ismert ember is volt a rendezvényen, szerencsére a jobbik fajtából, aki mögött van művészi teljesítmény és nem csak életmódja, villantásai miatt érdekes a bulvár médiának.

Itt épp az elméleti oktatást kapjuk, a Bridgestone részéréről elmondták, hogy az új gumijuk – mérettől függően – kb. 10 százalékkal nagyobb tömegű, mint a nem defekttűrő kivitelek. Az erősített oldalfal speciális kialakítása viszont nem rontja annyira a menetkényelmet, mint más gyártók megoldásai.

A képen jól megfigyelhető a gumiabroncs erősített oldalfala, ez és az általa biztosított védelem, kb. 10 százalékos felárat jelent.

A szögek mellett jól látható az abroncs oldalának a különleges a kialakítása, a kopoltyúszerű részek a gumi hűtésében segítenek. Ez a kialakítás, defekt esetén segíti a gumi hűtését.

Egy sor statisztikai adattal és felmérés eredménnyel támogatták meg a DriveGuard technológiát. A legnyilvánvalóbb ösztönző az éjszakai gumicsere az autópályán, miközben havas eső esik, és a hátsó ülésen pedig a gyerekek nagyon nyűgösek. A csomagtartó pedig teli van pakolva.

Az elméletet tettek követték, három autón lett bemutatva, hogy mi történik a defektet követően. A legjobban Lajtai Kati járt, mert ő maradt a defektes gumi ellenére a volán mögött, és rótta a köröket, gond nélkül.

A kettes verziót a defektelhárító hab jelentette, amelyet be kell tölteni a szelepen keresztül, utána jön a kompresszorral való pumpálás. A klasszikus jelenet maradt a végére, a kerékcsere.

A defekteket mindhárom alkalommal a tatabányai Bridgestone gumigyár főmérnöke, Barcsik Ákos okozta. Ez a kép már nem a vezetéstechnikai centrumban, hanem a Hungaroring, boxok mögötti részén készült, itt négy bal első gumi esett áldozatul a bemutatónak. Barcsik úr kiprofizta magát a szögelésből. Néhány nappal a bemutató előtt kereskedőknek tartottak hasonló bemutatót, ahol szintén végig szögelte a rendezvényt…

Hogy teljesen biztosra menjenek, a szeleptű is ki lett szedve, így tökéletesen lapos bal első gumival vágtunk neki a kb. 20 kilométeres próbának.
PR vakítás mentes volt a menés, mert egy minimálisat húzott csak balra az autó. Csak a jellegzetes defekt hangból lehetett megállapítani, hogy lapos gumival megyünk.

A kolléga 80 km/órás tempónál elengedte a kormányt, az autó egyenesen ment, talán volt egy kicsi balra húzás.

Megérkezéskor a defektes gumi természetesen nagyon meleg volt.

A zárást, a normál állapotban lévő, Magyarországon gyártott gumival való körözés jelentette a vizes körpályán.

A DriveGuard egyetlen hátránya, hogy csak olyan autóra lehet felszerelni, amit felszereltek guminyomás jelzővel (TPMS). Ez a balesetveszély miatt van így, mert sofőr az autó mozgásából nem veszi észre, hogy defektje van.

Fotó: Autoblogger, Bridgestone

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!