Most kivételesen tényleg, ultra szerencsések voltunk és nem csak a kattintás vadász cím miatt van az egész. Az oka, hogy a 2008-as megnyitó óta, nem tette be lábát újságíró a Bridgestone tatabányai gyárába. 

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

A háttértörténet egyik szála az Autoblogger egy korábbi magazinos ténykedése, aminél az volt a munka, hogy az újságban különféle termékek gyártását mutatta be. Így sikerült eljutni sok érdekes helyre, pl. az Audi, a MB és a Suzuki hazai gyáraiba, a Knorr Bremse régi üzemébe, a látogatás volt még a LEGO régi és új üzemében is. A csúcsot minden tekintetben a Mol százhalombattai finomítója és a szolnoki helikopter javítóbázis megtekintése jelentette. Szóval voltak jó referenciák és rutin az ilyen munkákban.

Gumigyárakba nem jutottunk be, a Michelinnél futott az Autoblogger pár kört, de a sajtós hölgy mondta, hogy a mérnökök nem szeretik a zsurnalisztákat, mert féltik a szakmai titkaikat. A Bridgestone tatabányai gyárával pedig meg se próbálkoztunk, mert a japánok zártságának a híre gyorsan eljutott hozzánk. Szóval a gumigyárak kimaradtak. (A Hankooknál nem próbálkoztunk.)

A változást két terület összekapcsolása hozta meg, így nyíltak meg az ajtók Tatabányán. Az eredmények miatt a környékbeli cégek “szidják” a japánokat, de nekik volt “eszük” és elkezdtek kommunikálni és változtatni.

A két váratlanul összekapcsolt terület, a pr és a HR. A public realations egyik meghatározása, a megcélzott közönség véleményének a befolyojásolása. Esetünkben, első lépésként a gyár személyzeti osztálya a dolgozókat kérdezte meg, hogy milyen területen kellene változtatnia a cégnek. Hazai környezetben szokatlan dolog volt, hogy meghallgatták a válaszokat, megértették, majd cselekedtek.

Ennek köszönhetően átalakították a műszakokat, így a dolgozóknak több szabadidejük és szabad hétvégéjük lett. Ezen felül más változásokat is csináltak, ilyen volt a három év alatt végrehajtandó, 40 százalékos béremelés is.

A kommunikáció nem csak cégen belül zajlott, hanem a változásokat a helyi és a környékbeli lapokban, médiumokban is közzétették. Erre rátett egy lapáttal a legjobb, a leghitelesebb hírvivő: a szóbeszéd.

A végeredmény: ott jártunkkor a személyzeti részleg (HR) másfél hónapra előre tele volt interjú időpontokkal. Ezer körüli jelentkező volt a tarsolyukban.

Ez a megoldás a működőképes munkaerő bevonzás, az új módszert employer brandingnek nevezik. Ennek fontos része, hogy ténylegesen legyenek jó munkakörülmények, tisztességes fizetések, a dolgozók lássanak jövőt a cégben és a cég tartsa be amit megígér.
Fotó: Autoblogger, Bridgestone

Ne maradjon le a kisteherautókkal kapcsolatos hírekről, a nap képe rovatról és sok más érdekességről. A friss információkat, rövid híreket az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!