Az Alfa Romeo és a Playboy nemrég indított közös játékot, az erről szóló bejegyzéseknek most az a része következik, amiben beszámolok arról, hogy milyen a Giluliát vezetni vizes műgyantán. Röviden: szórakoztató.

A vezetéstechnikai centrumban szerzett celebes, Playboy címlaplányos tapasztalatokról itt olvashat. A Mito és a Giulietta öregedéséről szóló eszmefuttatást pedig ezen az oldalon szemlélheti meg. Persze sok képpel és kevés szöveggel.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Alfa_Romeo_Giulia_022

A Hungaroring belterületén lévő Groupama Vezetéstechnikai Centrum adott helyet a két prémium márka egymást erősítő akciójának. Három próbát teljesítettünk a legfrissebb Alfával, az első a klasszikus rántópados próba volt. Ez azt szimulálja, mikor hátsó durrdefektet kap az autó, az izgalmas az benne, hogy nem tudni melyik oldalon kap „defektet” a jármű.

Alfa_Romeo_Giulia_024

Ezt kell kivédeni, a csúszás irányába történő kormányzással és gázelvétellel. A technikát és a mögötte lévő elméletet meg lehet tanulni és be lehet gyakorolni a vezetéstechnikai centrumban.

Alfa_Romeo_Giulia_023A Gilulia valószínűleg sok borsot fog törni a három német prémium márka orra alá, mert az alacsony üléshelyzet, a könnyű súly (1374 kiló a 2,2-es, 150 LE dízel!) és a hátsó hajtás kombinációja nagyon finom elegyet képez. Ezzel a hármassal és az új motorokkal pont azt a réteget célozzák meg, akik szeretnek és tudnak is vezetni. És még nem ejtettünk szót az autó kinézetéről…

Alfa_Romeo_Giulia_026

A lényeg, hogy egyszer sikerült megforogni a Giuliával ezen a gyakorlaton. Az autó irányítása könnyű és laza. Mielőtt valaki lenézné a 30 km/óra körüli tempót, jelezném, hogy a műgyanta+víz kombinációja a tükörjéggel ér fel. Sokaknál van kapkodás és dráma ennél a gyakorlatnál.

Alfa_Romeo_Giulia_037

Egy-két beégés volt a Giuliettával, nem csak a rántópad után közvetlen, hanem utána is. Ennek oka, hogy az extra csúszós felület folytatódott, így a 30 körüli tempóról a pálya végén, az aszfaltozott részen sikerült megállni…

Alfa_Romeo_Giulietta_teszt_042

A következő feladatot úgy kell el elképzelni, hogy van egy kb. 25 méter átmérőjű kör. Ennek az egyik fele műgyantával burkolt, a másikon sima aszfalt a burkolat. Ebben a körben kellett haladni, nagyobb sebességre csak az aszfaltos részen volt lehetőség, a műgyanta gyorsan megbosszulta a magasabb tempót. Ez láható a képen is. 

Alfa_Romeo_Giulia_030

Ez volt számomra a legizgalmasabb rész, ugyanis itt lehetett kiélvezni legjobban a Giulia hátsó hajtását. Az autóval csak néhány métert lehetett keresztbe menni, mert a csúszás irányába való kormányozástól és a gázelvételtől gyorsan stabilizálódott. Ha ez nem történt meg, megpördült az autó.

Alfa_Romeo_Giulia_028

Közben lehetett hallani, ahogy a menetstabilizáló (ESP, ESC) dolgozik. A fékpedálon ezt alig lehetett érezni. A nagyobb tempó eredménye az volt, hogy gyorsan az aszfalton kötött ki az ember, általában valami fura szöget bezárva a haladási iránnyal.

Alfa_Romeo_Giulia_0238

Érdekes volt megfigyelni, hogy a fülkéből minket figyelő, utasító, tanácsokkal ellátó instruktornak a tudása, mennyivel van felette az áll átlagautósnak. Kívülről jól látta a hibákat.

Alfa_Romeo_Giuletta_teszt_037

Irányt is kellett váltani, mikor balról ment a körözés, akkor csak egy kérdés hangzott el, ami úgy szólt, hogy az autókat vezetők kézfeltartással jelezzék, hogyha jobb kezesek. Mind a ketten jobb kezesek voltak. Ez abból derült ki, hogy balos kanyarodásnál a korrigálást, gyakorlatilag folyamatosan elrontották, egyszerűen nem ment.

Alfa_Romeo_Giulia_027

Ez igen tanulságos eset volt és bizonyította, hogy a test idegpályái, kontroll közpotjai és mechanizmusai mennyire tudnak rögzülni egy irányra. Ennek a beállt mechanizmusnak a „kiütésének” a módja a sok gyakorlás.

Alfa_Romeo_Giulia_029

Az egyik eredménye a gyakorlásnak, hogy mindenféle irányú kanyarban tud korrigálni az autós. Ennek a leckének a másik tanulsága számomra az volt, hogy jó hogy van ESP és egy csomó kütyü az autóban, de ha a vezető elszámolja a sebességet, ezek sem tudnak csodát tenni. Elindul a megpördülés és a forgás.

Alfa_Romeo_Giulia_034

A harmadik próba volt a legtrükkösebb, ennél ésszel kellett megválasztani a tempót, mert időre ment a játék. A feladat az volt, hogy a felvizezett műgyanta két szélén alakítottak ki szlalom pályát, az izgalmat az okozta, hogy a szlalom egyik fele a jól tapadó aszfalton volt, a másik pedig a műgyantán.

Alfa_Romeo_Giulia_035

Itt is sikerült párszor beégni, ráadásul pont akkor volt a pördülés és a pályára visszaevickélés, mikor egy operatőr filmezte a manővert…

Alfa_Romeo_Giulietta_teszt_041

Ez a próba is bizonyította, hogy jól vezethető a legfrissebb Alfa, szórakoztató a kormány mögött ülni. Az autó irányítása, kanyarokba való „befűzése”, könnyű, erőltetés mentesen megy.

Alfa_Romeo_Giulietta_Teszt_0389

A fent leírt csúszkálásokat a 150 és 180 lóerős dízel autókkal hajtottuk végre, amikben volt kézi kapcsolású és automata váltós is. A kézi kapcsolásúnak talán egy kicsit nagy a váltó végén lévő gombóca, a váltó út és kapcsolási érzet elfogadható. Jobb, mint az Alfák korábbi váltói, de nem a műfaj csúcsa.

A vezetéstechnikai centrumban szerzett celebes, Playboy címlaplányos tapasztalatokról itt olvashat. A Mito és a Giulietta öregedéséről szóló eszmefuttatást pedig ezen az oldalon szemlélheti meg. Persze sok képpel és kevés szöveggel.

Ne maradjon le a suvokról és a kisteherautókkal kapcsolatos friss hírekről. A legújabb információkat és érdekességeket, az autoblogger.hu facebook oldalának a követésével érheti el. Kövessen!

Fotó: Alfissimo, Autoblogger